Alimente pentru hrănirea creierului

0

În viața noastră de zi cu zi, pentru a ne proteja celuelle nervoase este important să alegem alimente de sezon, bogate în mod natural în acele componente numite bioactive, ce pot furniza o acțiune protectivă adecvată contra radicalilor liberi, intoxicații, inflamații, îmbătrânire; cu alte cuvinte, contra acelor factori care reprezintă o reală și constantă amenințare pentru creierul nostru.

Vorbim aici de alimente bogate în minerale precum sleniu, magneziu, fosfor dar și în vitamine precum: A, complexul B, C și E, dar și colină, betaină și substanțe fitochimice.

Un rol excelent în protejarea creierului este atribuit complexului Omega 3 și în special acidului docosaesaenoic, una dintre componentele fundamentale ale membranei neuronale. Numeroase studii epidemiologice demonstrează că un consum adecvat de acici grași Omega 3 și antioxidanți poate reduce riscul de declin cognitiv și apariția bolii Alzheimer.

Foarte important este consumul de substanțe precum curcumina, fitochimic din cucurmă sau acidul A-lipoic, conținut în diferite alimente precum spanac, brocoli, cereale integrale, drojdie, avocado, acestea oferind o protecție de neînlocuit a celulelor nervoase. În special curcumina s-a dovedit a fi extrem de eficace ca antiiflamator, antioxidant și depurativ hepatic, fiind capabilă și să contracareze depozitul plăcilor b-amiloide din cazul bolii Alzheimer dar și să le dezintegreze dacă depunerea a avut loc deja. Această acțiune preventivă dar și de desfacere a plăcilor b-amiloide mai este efectuată și de către resveratrol, substanță fitochimică descoperită în struguri, dar și de către ceaiul vrede.

Acid A-lipoic reprezintă o moleculă eclectică care are acțiune antioxidantă, acțiune de blocare a radicalilor liberi, regenerarea antioxidanților precum vitamimnele C și E, regenerarea nervilor. Este deci o moleculă indispensabilă. În cele din urmă putem menționa catechinele din ceaiul verde dar și din cacao, împreună cu proantocianidinele. Aceste substanțe au o extrem de ridicată acțiune antioxidantă și neuroprotectoare și ne poate ușura de senzația de vinovăție atunci când poftim la delicioasele pătrățele de ciocolată, cu condiția ca acestea să fie raw și fără zahăr, pentru a primi maximum de beneficii.

sursa: https://www.scienzaeconoscenza.it/blog/medicina-non_convenzionale/alimenti-cervello-saluteAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Rolul dopaminei în formarea memoriei

Un mic grup de neuroni care răspunde doar la apariția unui lucru nou, pornește mecanismele care permit memorarea unei amintiri....

Închide