7 beneficii ale amarantului

0

Amarantul este cultivat ca o legumă cu frunze, cereală și plantă ornamentală. Amarantul a fost cunoscut la început aztecilor sub numele de huauhtli, reprezentând aproximativ 80% din consumul caloric al acestora. Boabele (cereala) de amarant sunt prăjite și amestecate cu melasă de miere sau cu ciocolată pentru a face un remediu ce se numește alegria.

Iată 7 beneficii pentru sănătate ale amarantului

1. Amarantul poate fi folosit ca fel principal.

De secole bune, amarantul a fost folosit ca fel principal de mâncare în întreaga Mezo-Americă. O cană de amarant cinține 716 calorii și doar 3 grame de zahăr.

2. Amarantul poate îmbunătăți sănătatea digestivă.

Amarantul este o sursă excelentă de fibre alimentare. O cană de boabe conține 13 grame de fibre. Doza zilnică recomandată pentru bărbați și femei este de 38 de grame și 25 de grame respectiv. Fibrele ajută la prevenirea constipației, ajutând la mișcările intstinale.

3. Amarantul poate ajuta la sănătatea oaselor.

O cană de amarant conține 307 de miligrame de calciu. Un adult ar trebui să consume între 1.000 și 1.300 de miligrame de calciu pentru a preveni osteoporoza și alte boli legate de oase. MIneralul joacă un rol vital în construcția unor oase puternice și sănătoase în primii ani de viață și în menținerea sănătții și durității oaselor și mai târziu în viață. Aproximativ 99% din calciul consumat este păstrat în oase și dinți.

4. Amarantul poate ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual.

O cană de amarant conține 322 de procente din mineralul mangan. Un studiu publicat în  the American Journal of Obstetrics and Gynecology sugerează că ingerarea manganului, în combinație cu calciu ar putea ajuta la ameliorarea simptomelor sindromului premenstrual, precum anxietatea, iritabilitatea, durerea, depresia și schimbările de stare.

5. Amarantul poate ajuta fetușii să se dezvolte corect.

Amarantul este o sursă excelentă a complexului de vitamine B, precum folații. Aceștia sunt recunoscuți pentru capacitatea de a ajuta la formarea tuburilor neuronale și a celulelor roșii în cazul fetușilor. O deficiență de acid folic în cazul gravidelor poate conduce la bebeluși născuți sub greutatea normală dar și în defecte ale tuburilor neuronale.

6. Vitamine.

Vitaminele precum folații, joacă un rol important în reglarea unor anumiți amino-acizi de care sistemul nervos are nevoie. Studiile au demonstrat că deficiențe de folați în alimentație pot conduce la creșteri ale nivelurilor de homocisteină, ceea ce poate fi periculos, pentru că este un precursor al bolilor precum Alzheimer sau parkinson. O cană de amarant conține 40% din doza recomandată de folați. De asemenea, aceiași cană conține 15% din necesarul de tiamină. Aceasta asigură funcționarea optimă a creierului și ajută la îmbunătățitrea memoriei și a concentrării. Tiamina ajută și la eliberarea stresului și întărește nervii.

7. Amarantul poate ajuta corpul să conțină mai mult oxigen.

Cuprul și fierul sunt esențiale pentru formarea noilor celule roșii. O cană de amarant conține 82% din doza recomandată de fier și 51% din doza recomandată de cupru. O deficiență de fier poate conduce la anemie.

Resurse adiționale (în engleză):

Amaranth, uncooked Nutrition Facts & Calories. (n.d.). Retrieved July 09, 2017, from http://nutritiondata.self.com/facts/cereal-grains-and-pasta/5676/2
Houston, M. C. (2011). The importance of potassium in managing hypertension. Current hypertension reports, 13(4), 309-317.
Cogswell, M. E., Zhang, Z., Carriquiry, A. L., Gunn, J. P., Kuklina, E. V., Saydah, S. H., … & Moshfegh, A. J. (2012). Sodium and potassium intakes among US adults: NHANES 2003–2008. The American journal of clinical nutrition, 96(3), 647-657.
The Magic of Fiber. (n.d.). Retrieved July 09, 2017, from http://www.dovemed.com/healthy-living/wellness-center/the-magic-of-fiber/
Wang, T., Ha, J. H., Doguer, C., Wang, X., Flores, S. R., & Collins, J. F. (2017). Copper supplementation in drinking water reverses dietary iron overload-induced Cu-deficiency anemia and cardiac hypertrophy in mice. The FASEB Journal, 31(1 Supplement), 301-4.
Matak, P., Zumerle, S., Mastrogiannaki, M., El Balkhi, S., Delga, S., Mathieu, J. R., … & Peyssonnaux, C. (2013). Copper deficiency leads to anemia, duodenal hypoxia, upregulation of HIF-2α and altered expression of iron absorption genes in mice. PLoS One, 8(3), e59538.
Camaschella, C. (2015). Iron-deficiency anemia. New England Journal of Medicine, 372(19), 1832-1843.
McGarel, C., Pentieva, K., Strain, J. J., & McNulty, H. (2015). Emerging roles for folate and related B-vitamins in brain health across the lifecycle. Proceedings of the Nutrition Society, 74(1), 46-55.
Hooshmand, B., Mangialasche, F., Kalpouzos, G., Solomon, A., Kåreholt, I., Smith, A. D., … & Laukka, E. J. (2016). Association of vitamin B12, folate, and sulfur amino acids with brain magnetic resonance imaging measures in older adults: A longitudinal population-based study. JAMA psychiatry, 73(6), 606-613.
Czeizel, A. E., Dudás, I., Vereczkey, A., & Bánhidy, F. (2013). Folate deficiency and folic acid supplementation: the prevention of neural-tube defects and congenital heart defects. Nutrients, 5(11), 4760-4775.
Kopic, S., & Geibel, J. P. (2013). Gastric acid, calcium absorption, and their impact on bone health. Physiological reviews, 93(1), 189-268.
Lupsa, B. C., & Insogna, K. (2015). Bone health and osteoporosis. Endocrinology and metabolism clinics of North America, 44(3), 517-530.
Gil-Riaño, S., & Tracy, S. E. (2016). Developing constipation: dietary fiber, western disease, and industrial carbohydrates. Global Food History, 2(2), 179-209.
Ars, C. L., Nijs, I. M., Marroun, H. E., Muetzel, R., Schmidt, M., Steenweg-de Graaff, J., … & Verhulst, F. C. (2016). Prenatal folate, homocysteine and vitamin B 12 levels and child brain volumes, cognitive development and psychological functioning: the Generation R Study. British Journal of Nutrition, 1-9.
Penland, J. G., & Johnson, P. E. (1993). Dietary calcium and manganese effects on menstrual cycle symptoms. American journal of obstetrics and gynecology, 168(5), 1417-1423.

sursa: https://www.dovemed.com/healthy-living/natural-health/7-health-benefits-of-amaranth/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Creierul bătrân se regenerează la fel ca cel tânăr

Contrar a ceea ce se credea până acum, chiar și la bătrânețe creierul, dacă este sănătos, continuă să se regenereze...

Închide