5 ÎNDRUMĂRI PRACTICE PENTRU ÎNCETINIREA PROCESULUI DE ÎMBĂTRÂNIRE

0

Păstrează-ți cât mai mult tinerețea și vitalitatea. Pe lângă un regim de viață sănătos, află care sunt principalii inamici care grăbesc procesul de îmbătrânire, ca să știi ce trebuie să eviți.

 

1.GRĂSIMILE care accelerează apariția semnelor de îmbătrânire

margarinaCele mai nocive grăsimi sunt cele polinesaturate și colesterolul. Grăsimile care oxidează rapid sunt cele mai periculoase: cele din carne, ouă, de exemplu, iar cele polinesaturate, cum este uleiul de porumb oxidează sau devin repede râncede și au urmări nefaste ca ”deteriorarea ADN-ului din celule și înmulțirea reacțiilor inflamatorii.” În plus, aceste grăsimi rele afectează buna funcționare a sistemului imunitar, distrug arterele și pot crea un teren propice dezvoltării cancerului și altor boli. Grăsimile omega-6 sunt periculoase, iar atunci când sunt transformate din formă lichidă în formă solidă, adică iau forma margarinei sau a grăsimilor ce frăgezesc aluaturile, sunt și mai periculoase.

Iată câteva dintre crimele dovedite ale : tulbură ritmul cardiac, astupă arterele favorizând ”îngroșarea”sângelui; scad nivelul colesterolului benefic HDL; măresc nivelul colesterolului nociv LDL și al , un alt factor periculos din sânge; slăbesc sistemul imunitar.” ( , Jean Carper)

 

Evită pe cât posibil uleiul de porumb, de semințe de floarea soarelui, margarina și grăsimea animală din carne și înlocuiește-le cu grăsimi bune: ulei de măsline, de nuci de macadamia și de semințe de in.

 

vin2. EVITĂ ALCOOLUL în exces

Consumat moderat, alcoolul, și ne referim aici în special la vinul roșu, are efecte benefice, în special rol anti-îmbătrânire, căci conține o mulțime de antioxidanți. Aceștia împiedică îngroșarea arterelor, le dilată și au rol anticoagulant. Și vinul alb conține antioxidanți însă nu așa mulți ca cel roșu. În exces însă, consumul de alcool produce boli cardiovasculare, deteriorează creierul și crește riscul de deces din cauza cirozei sau a cancerului de stomac.

 

3. PERICOLUL ASCUNS, insulina

Un nivel crescut al insulinei provoacă diabet, obturează arterele și duce la boli grave de inimă. Cheagurile se formează mai ușor și blochează arterele. Crește colesterolul rău LDL, iar cei cu rezistență la insulină sunt mai predispuși să aibă particule mici și dense de colesterol, care sunt și mai periculoase, căci predispun la atacuri de cord. Insulina crescută duce la creșterea trigliceridelor și a tensiunii arteriale.

scortisoaraCum o poți ține sub control? Medicii ne sfătuiesc să fim mereu atenți la cantitatea de zahăr și carbohidrați, să evităm grăsimile nocive care se oxidează repede și cresc nivelul de glucoză din sânge, să avem un nivel optim al cromului în organism, căci acesta poate menține insulina la un nivel normal și îi asigură buna funcționare, să luăm vitamina E, foarte utilă în optimizarea activității insulinei. În plus, condimentele pot fi de mare ajutor.

Scorțișoara, cuișoarele, șofranul de India și frunzele de dafin stimulează eficiența insulinei, organismul funcționând cu o cantitate mai mică din aceasta.”

Mesele mai mici și mai dese sunt de preferat celor bogate, care cresc brusc nivelul insulinei.

 

4. LIMITEAZĂ consumul de suplimente pe bază de fier

Depozitele mari de fier la nivelul țesuturilor, mai ales după vârsta mijlocie, vă pot îmbolnăvi și îmbătrâni, în loc să va mențină tineri și plini de vitalitate.” (Cum să oprim îmbătrânirea, Jean Carper)

carne rosieSe pare că excesul de fier duce la deteriorarea celulelor de către radicalii liberi. Poate afecta inima, iar conform studiilor realizate cei care aveau un nivel crescut de fier erau mai predispuși atacurilor de cord. Și se pare că atunci când nivelul fierului din sânge e tot mai ridicat, există un risc mai mare de apariție a cancerului, în special cel de vezică urinară și de esofag. Pentru a ține sub control nivelul de fier, experții recomandă evitarea suplimentelor, consumarea cu prudență a produselor de origine animală, căci fierul din aceste surse e mai ușor absorbit decât cel din legume, o dietă în care să se regăsească ceai, vin roșu, tărâțe bogate în fibre și fasole, căci astfel de alimente pot împiedica absorbția fierului.

Atenție! Aceste sfaturi sunt valabile pentru bărbați sau femei în postmenopauză. Pentru alte categorii de vârstă – copii, adolescenți, femei tinere sau însărcinate – adesea fierul nu este suficient și e posibil să fie nevoie de suplimente. Luați-le numai la indicația medicului.

Sursa: Cum să oprim îmbătrânirea, Jean Carper

 

Licenţa Creative Commons
5 ÎNDRUMĂRI PRACTICE PENTRU ÎNCETINIREA PROCESULUI DE ÎMBĂTRÂNIRE de Noul Pamant este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în Condiţii Identice 4.0 Internațional .Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Este moartea sfarsitul? Experimentele sugereaza ca noi cream timpul

Cand eram tanar, am stat destul de mult timp in casa vecinilor. Acolo era un ceas vechi de perete. Intre...

Închide