3 trucuri prin care poți păcăli dependenta de mancare

0

Dependența de mâncare este o tulburare psihologică ce cauzează un comportament obsesiv și dificil în încercarea de a renunța la alimente. Acum un secol, dependența alimentară era considerată ca fiind o problemă minoră de sănătate. În prezent, însă, lucrurile au luat o întorsătură greșită și, din ce în ce mai mulți oameni devin prizonierii mâncării.

Cum se instalează dependenta de mancare?

Specialiștii susțin că problema își are rădăcinile încă din copilărie, iar una din lucrurile care o provoacă este plăcerea. Spre exemplu, atunci când erai mic și te confruntai cu situații stresante sau conflictuale, găseai refugiu în înghețată. Constatând că ”îți ia durerea cu mâna”, procedeul s-a tot repetat de-a lungul timpului, devenind un comportament subconștient. Cu alte cuvinte, mintea ta a fost programată sau condiționată să mănânce înghețată pentru plăcere. Ca urmare, atunci când te confrunți cu anumite emoții negative, mintea stimulează automat organismul, ”implorând” înghețată. Iată de ce, dependența de alimente este o boală a minții.

Alimente nocive care stimulează hormonii plăcerii

hormoni-mancare

Persoanele care au deja o dependență de mâncare dusă la extrem, încearcă să-și rezolve problemele emoționale, abuzând de alimente. Din păcate, odată cu astfel de manifestări, sănătatea le este pusă în pericol, ajungându-se la efecțiuni grave precum depresie, obezitate morbidă și boli cardiovasculare.

Nu mai e pentru nimeni un secret că mâncarea de tip fast-food și junk-food este cea care dă mari bătăi de cap și care, creează dependență. Unul din motivele pentru care este atât de ”atractivă” este faptul că declanșează eliberarea dopaminei din creier. Iar dopamina joacă un rol critic în funcționarea sistemului nervos central. Cu toate acestea, prea multă dopamină duce la dependența de alimentele care o produc.

3 Trucuri prin care poți ”păcăli” dependența de mâncare

Dependența de orice natură este, de fapt, o neînțelegere a dorințelor care te fac fericit temporar. Când nu înțelegi dorințele sau nu ești conștient de ele, creierul le transformă rapid în dependențe. În plus, poate dizolva obiceiurile nocive legate de modul în care te hrănești.

Iată, așadar, trei trucuri care te vor ajuta să înțelegi și să previi dependența de alimente:

1. Învață să gestionezi stresul

Stresul este un fel de a răspunde al organismului la anumite neplăceri. O stare de stres continuă ”obligă” organismul să producă prea multe chimicale anti-stres, provocând un dezechilibru chimic. Rezultatul: depresii și alte tulburări psihice.

Spre exemplu, aflându-te într-o stare permanentă de stres, mintea caută resurse pentru a contracara. Mâncarea este o resursă la îndemână, și de multe ori, alimentele nepotrivite, precum cele junk-food, provoacă creierul să elibereze dopamină. E adevărat, pe moment, vei scăpa de stres, însă nu uita că pe termen lung, dependența de alimente provoacă afecțiuni mult mai grave. Iată de ce, pentru a evita acest proces, e musai să-ți controlezi stresul.

2. Preia controlul asupra emoțiilor tale

dependenta-de-mancare

Emoțiile joacă un rol esențial în modul în care te raportezi la alimente. Când vine vorba de mâncare, acestea pot acționa ca niște forțe magnetice care te împing să iei anumite decizii, chiar dacă nu sunt cele mai potrivite.

Acum, fie că recunoaștem sau nu, fiecare am trecut printr-o situație în care ne-am lăsat conduși de emoții. Sunt convins că s-a întâmplat, ca la vederea unei prăjituri, să nu-ți mai poți controla impulsurile și să o mănânci rapid. Însă, atunci când reușești să stăpânești astfel de porniri, înseamnă că te îndepărtezi de periculosul proces de dependență.

3. Închide televizorul

Cu siguranță, nu e prima dată când auzi acest îndemn. Însă chiar dacă e destul de promovat, majoritatea dintre noi, continuă într-un fel sau altul să-l ignore, neconștientizând că efectele lui asupra sănătății pot fi dintre cele mai grave.

Să luăm un exemplu: reclamele la alimente. Mai mult de jumătate dintre ele, promovează mâncare nesănătoasă, mult prea procesată și cu un conținut ridicat de zahăr. La fel de multe dintre aceste reclame conțin mesaje subliminale, concepute, special, pentru a stimula apetitul la nivelul subconștientului.

Dar ce este mesajul subliminal? O informație creată cu scopul de a stimula sau reprograma subconștientul. Folosit în astfel de situații, el afectează într-un mod negativ creierul, fiind greu pentru de detectat de către mintea conștientă. Pentru subconștient, în schimb, detectarea nu reprezintă o problemă. Bazându-se pe faptul că mintea conștientă procesează mai greu mesajele subliminale, reclamele mizează pe manipularea gândurilor și a comportamentului.

dependent-de-mancareÎn ultimii ani, dependența de alimente s-a transformat într-o îngrijorare mondială pentru specialiști. Efectele ei încep să se vadă printr-un număr din ce în ce mai mare de obezi, iar cel mai îngrijorător este faptul că aceasta crește și se dezvoltă cu o viteză amețitoare și în rândul copiilor. Iată de ce, dependența trebuie tratată corespunzător și nicidecum nu trebuie ignorată.

Dacă ești interesat de îndrumări practice despre cum să te hrănești sănătos pentru a-ți ajuta organismul să se elibereze de dependența de mâncare, îți recomandăm cartea FORMULA SĂNĂTĂȚII PERFECTE – DIETA ALCALINĂ. Multe alte dependențe și boli precum diabetul, cancerul, leucemia, alergiile, oboseala cronică, bolile cardiovasculare și obezitatea s-au ameliorat cu mult și chiar s-au vindecat total în urma dietei recomandate în această carte. O găsești aici:

Young woman eating apple, outdoors

Creative Commons License
3 trucuri prin care poți păcăli dependenta de mancare by Noul Pamant is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Când este primită rugăciunea unui creștin?

„Putem doar să ne străduim să devenim capabili de a fi creştini.“ Da, se pare că a fi un om...

Închide