Practica de zi cu zi, Midfulness informal

0

Partea minunata a Mindfulness-ului este aceea ca il putem practica oricand. Mindfulness-ul informal se produce atunci cand practici aceasta meditatie fara a ii aloca un anumit timp, fara a te aseza intr-o anumita pozitie si fara a urma anumite regului „ca la carte”. Desigur ca practica formala isi are rolul sau, insa mindfulness-ul informal include meditatia in activitatile noastre zilnice, facand din tot ceea ce facem o ocazie de a trai constient. Iata cateva moduri in care putem face acest lucru:

  • comunicare constienta – Atunci cand vorbesti sau asculti pe altcineva, devino constient de sunetul propriei tale voci sau de vocea, timbrul si ritmul vorbirii celeilalte persoane. De fiecare data cand mintea ta incepe sa rataceasca si sa se piarda intr-o mare de ganduri, usor, refocuseaza-te asupra elementelor mentionate, fara a te judeca sau a te critica pentru ca ai fost furat de procesele mentale.

  • plimbare constienta – Data viitoare cand vei face o plimbare, constientizeaza presiunea talpilor tale pe pamant. Observa cum greutatea ta se misca de pe un picior pe altul, aproape fara efort. Miroase florile, frunzele, parfumul naturii, priveste ceea ce te inconjoara fara a judeca, fara a eticheta si astfel ramai ancorat in bogatia momentului prezent.

  • sport constient – Data viitoare cand te afli in sala de gimnastica, cand mergi sa alergi, cand inoti la piscina sau cand practici sportul tau preferat, devino constient de tot ceea ce se intampla in timpul exercitiilor. Concentreaza-ti atentia constienta asupra corpului tau, asupra propriilor ganduri, emotii sau asupra mediului inconjurator. Devino curios in legatura cu experienta pe care o ai.

  • munca constienta – oricare ar fi munca pe care o faci, exista intotdeauna necesitatea obtinerii unor rezultate din ce in ce mai bune. Incearca sa reduci cantitatea de efort pe care o depui si sa te concentrezi pe relaxare si calm, cat de mult poti.

  • vacante constiente – este mai usor sa petreci jumatate de vacanta gandindu-te la urmatoarea vacanta, decat sa fii prezent cu adevarat acolo unde te afli in cea prezenta. Simte, asadar, caldura usoara a soarelui, lasa aparatul de fotografiat de o parte si conecteaza-te la culorile cerului si ale copacilor. Atunci cand te afli in supermarket, simte senzatia calmanta a propriei respiratii.

  • asteptare constienta – Cateodata trebuie sa astepti in magazin, in masina sau in mijloacele de transport in comun. In loc sa te frustrezi, practica respiratia constienta. Cand esti in trafic, observa culoarea cerului sau a copacilor. Cand esti in magazin, simte senzatia plina de calm a respiratiei tale.

  • ascultare constienta a muzicii –relaxeaza-te, pune piesa favorita si pur si simplu doar asculta clipa de clipa. Ca de obicei, dupa un timp, mintea ta va pleca in alta parte – usor, ghideaza-ti atentia constienta inapoi la sunetul muzicii. Fii constient atat de sunete cat si de linistea dintre sunete. Observa cum toate sunetele se nasc din si cand inapoi in linistea mereu prezenta.

  • practica acceptarea constienta a celorlalti– permite celorlalti oameni sa fie umani si sa faca greseli. Fii pregatit sa accepti scuze si sa ii ierti pe ceilalti pentru micile lor indiscretii.

  • stimuleaza-ti apetitul pentru cunoastere si experienta – relaxeaza-te citind, studiind si invatand noi deprinderi.

  • traieste momentul – opreste-te ca sa mirosi trandafirii. Ia o pauza de la speculatiile legate de viitor si de la rememorarea trecutului. In schimb, fii pe deplin constient in acest moment, aici.

  • sursa:

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cartea potabila

Cand auzi pentru prima data de posibilitatea de a "bea o carte" ti se poate parea o idee desprinsa dintr-o...

Închide