Un sfert de oră de solitudine și meditație reduce anxietatea

0

Un sfert de oră de solitudine ar putea ajuta la îndepărtarea anxietății și la regăsirea calmului. Acest lucru este susținut de o cercetare publicată în revista Personality and Social Psychology Bulletin de către cercetătorii de la Universitatea din Rochester din Statele Unite, în bază căruia a dedica un sfert de oră în fiecare zi meditației, ar putea să facă persoanele să fie mai senine și mai calme, reducând nivelurile de furie, tensiune și stres.

Pentru a verifica efectele momentelor de solitudine asupra stării de spirit, cercetătorii au efectuat diferite experimente, implicând 350 de voluntari. Subiecților le-a fost cerut să petreacă timp singuri sau în compania cuiva și să răspundă la un chestionar cu referire la starea lor emotivă. În cazul primului studiu, experți au invitat 114 participanți să petreacă 15 minute în solitudine și apoi încă 15 minute conversând cu alte persoane. Succesiv, cercetătorii au comparat stările emoționale experimentate de către subiecți în ambele situații. Astfel au descoperit că acele momente de solitudine au redus gradul de excitație și nivelul de participare al voluntarilor, dar în același timp au redus și probabilitatea ca subiecții să experimenteze emoții negative precum anxietatea, stresul și nervozitatea.

În al doilea experiment, cercetătorii au cerut unui număr de 108 participanți să petreacă un sfert de oră așezați în solitudine sau citind. Și în acest caz s-a demonstrat că ambele ipostaze au permis subiecților să se simtă mai calmi și mai relaxați. În final, pe parcursul celui de-al treilea experiment, care a durat 2 săptămâni, cercetătorii au cerut unui număr de 173 de voluntari să petreacă în solitudine 15 minute pe zi timp de o săptămână și să nu facă acest lucru în săptămâna următoare. Ca rezultat, diferența dintre cele două săptămâni a fost evidentă, demonstrându-se din nou că petrecerea unei perioade de timp în solitudine a contribuit la reducerea stărilor emotive de mare intensitate, precum furia și nervozitatea, dar și la amplificarea stărilor emotive de joasă intensitate precum seninătatea sau relaxarea.

”Ansamblul acestor studii sugerează că persoanele se pot folosi de solitudine într-un mod constructiv pentru a-și regla stările emoționale – concluzionează cercetătorii -. Acest fapt permite persoanelor să își regăsească liniștea după o perioadă agitată, să se calmeze după o ceartă sau să își regăsească echilibrul și seninătatea atunci când doresc”.

sursa: http://salute24.ilsole24ore.com/articles/20403Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Precuneus: locul fericirii din creier

Fericirea ar putea depinde de dimensiunile unei mici zone cerebrale, numită precuneus. Dacă această zonă este mare, probabilitatea de a...

Închide