Meditatia mindfulness – how to? – partea 2

0

  • Ce este meditatia Mindful? Meditatia Mindful este un tip de meditatie ce isi are radacinile in tantrele stravechi indiene precum “Vigyan Bhairava Tantra”.  Gautama Buddha a practicat acest tip de meditatie acum 2,500 ani. Azi, ea a devenit parte din practica spiituala a Buddhismului. Este deseori inalnita sub numele de meditatie mindfulness si a devenit atat de raspandita, adoptata de oameni normali ca mine si ca tine, ce isi doresc sa atinga pacea interioara si sa devine mai constienti de sine. continuare: http://noulpamant.ro/articole/meditatia/meditatia-mindfulness-how-to-partea-1/

4.Acum ca mintea si corpul vostru sunt relaxate, concentrati-va pe respiratie. Pe aerul ce intra si iese dn voi. Fiti total relaxati. Concentrandu-va pe respiratie, mintea voastra se va intoarce in momentul prezent, in acum. Simtiti-va miscarea corpului in timp ce inspirati si expirati. Acultati-va sunetul respiratiei si sunetul pe care il faceti voi. Focusati-va atentia doar pe respiratie si pe nimic altceva, niciun alt gand. Faceti acest lucru pana se incheie sesiunea de meditatie.

5.In timpul acestei sesiuni de meditatie, va pot aparea tot felul de ganduri si emotii in minte. Nu le opuneti rezistenta, lasati-le sa vina si scoateti-le afara cu fiecare expiratie. Lasati-le sa vina si sa plece reconcentrandu-va pe momentul prezent, observandu-va respiratia. Ar trebui sa fiti intr-o stare de relaxare si daca sunteti in momentul prezent veti realiza ca emotiile negative sunt produse de gandurile voastre despre trecut si viitor. Eliberati-le.

6.Practicati aceasta meditatie minim timp de 15 minute. Daca va ajuta, puneti-ve o alarma. Odata ce ati terminat, ridicati-va si intoarceti-va la ziua voastra normala. In cele din urma veti realiza ca vreti sa petreceti mai mult timp meditand pentru ca este atat de relaxant si va face sa va simtiti bine si usori dupa aceea. Simtiti-va liberi sa meditati atat cat considerati de cuviinta.

„Incetati sa va mai dati o definitie – voua sau altora. Nu veti muri, veti deveni vii. Si nu va mai faceti griji in legatura cu modul in care ceilalti va eticheteaza. Atunci cand ei va definesc, ei se limiteaza, asa ca este problema lor. Oricand interactionati cu oamenii, nu fiti acolo in primul rand ca o functie sau un rol ci ca un camd al Prezentei Constiente. Nu puteti sa pierdeti decat ceva ce aveti, insa nu puteti sa pierdeti ceva ce sunteti.”

– Eckhart Tolle, A New Earth (Un pamant nou): Awakening to Your Life’s Purpose

Beneficiile meditatiei mindfulness.

  • Concentrarea si atentia.  Capacitatatile de atentie si concentrare vor fi imbunatatite si veti realiza ca pe masura ce stergeti zgomotul din capul vostru puteti sa incepeti sa va controlati mintea intr-un mod mult mai usor si sa va puneti atentia pe diverse aspecte de o maniera mult mai directa si profunda.
  • Starea de prezenta.Veti deveni mult mai constienti de corpul si de emotiile voastre. Perceptia extinsa a emotiilor si a gandurilor voastre inseamna ca veti avea mai mult control asupra raspunsurilor si nu le veti lasa sa va controleze. Distanta dintre stimul si raspuns se va largi pentru voi pe masura ce deveniti din ce in ce mai constienti, putand sa alegeti cel mai potrivit si pozitiv curs al lucrurilor in loc sa lasati hazardul emotiilor voastre sa ia controlul.
  • O meditatie plina de iubire si bunatate. Cel mai mare beneficiu al meditatiei mindfulness este ca va pune in legatura cu inima voastra. Una dintre cele mai vechi practici predata de urmasii lui Gautama Buddha insusi este aceasta meditatie plina de iubire si de bunatate. Actul meditatiei mindfulness va va aduce aproape de iubirea neconditionata pentru voi si in consecinta si pentru ceilalti. Acest fapt va deveni evident in viata de zi cu zi pentru ca meditatia va va aduce mai aproape de luarea deciziilor cu inima si nu cu mintea, veti deveni mai rabdatori si mai buni cu voi insiva si cu ceilalti.
  • Imbunatatirea stimei de sine si a constientei de sine. Pe masura ce va concentrati pe momentul prezent veti avea o stima de sine mai buna. Veti realiza ca gandurile voastre va creaza lumea si cand deveniti capabili sa va controlati gandurile negative din minte, veti putea fi mai sigur pe sine. Veti incepe sa deveniti mai optimisti in legatura cu propria persoana si cu situatia curenta. Veti sti ce puteti si ce nu puteti controla – pe masura ce deveniti constienti. Acesta este unul dintre cele mai mari beneficii pe care il putati avea in urma meditatiei. Am fost deseori pesimist in legatura cu situatiile de viata si cu mine – dar pe masura ce incepeti sa castigati constienta de sine si in credere in sine, veti deveni optimisti in legatura cu voi si cu viata voastra.

– See more at: http://www.enlight8.com/guide-to-mindful-meditation/#sthash.N0rwpGI5.dpufsursa: /

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Tratamentul dismenoreei in acupunctura

Dismenoreea indica durerea care apare inainte, in timpul si dupa menstruatie. Durerea poate apare in abdomenul inferior sau regiunea sacrala....

Închide