Meditația Mahamudra

0

Meditația Mahamudra simbolizează realizarea tuturor celorlalte practici contemplative. Ea are rădăcinile în INdia și a fost practicată pentru a înțelege transparența inerentă, inteligibilitatea și precizia minții.

Ce este meditația  Mahamudra?

Mahamudra’ (numită și Postură măreață a mâinii) este un cuvânt sanskrit care înseamnă ”marele simbol” sau ”marile lacăte” ori ”sigiliul măreț”. Aceasta este o practică simplă și naturală de contemplație, care se bazează pe intuiție și liniște interioară. Toate cele trei ”peceți” sau ”Bandhas”, adică ”Moola Bandha”, ”Uddiyana Bandha” și ”Jalandhara Bandha” aunt implicate în această meditație pentru a deschide canalele energetice din corpul nostru, direcționând prana sau ”energia vitală” în direcția corectă. Ea este o parte a popularei ”Meditații Buddhiste”.

Cumsă practici meditația Mahamudra?

Iată instrucțiunile pentru meditația Mahamudra pe care să le înveți și să le urmezi. Ai nevoie de o practică regulată pentru a beneficia de ea:

  • Începe stând pe podea în Postura bățului sau Dandasana. Trebuie să stai confortabil, în timp ce îți menții șira spinării dreaptă și cu ambele mâini pe podea, de o parte și de alta a șoldurilor.
  • Apasă-ți palmele către podea. Adu-ți umerii în spate și puțin în jos. Această mișcare îți va deschide pieptul și îți va face coroana de pe cap să stea drept în sus.
  • Între timp, ar trebui să simți cum perechea de oase de la picioare (tuberozitata osului ischium) s-a așezat bine pe podea. Deci, ai nevoie să îți întinzi picioarele în față și să ridici degetele în sus, asigurându-te că sunt ferme.
  • Acum, respiră profund și trage-ți piciorul drept către șoldul drept. Când expiri, adu genunchiul în jos. Ar trebui ca degetele de la picior să fie așezate lângă partea interioară a pulpei piciorului drept când faci un ciclu complet de respirație.
  • Inspiră din nou profund și adu-ți și brațul odată aceasta. Ținta ar trebui să îl aduci chiar deasupra capului, aliniindu-ți degetele într-o linie dreaptă. După aceasta, expiră și implică Moola Bandha” în acest timp.
  • În timp ce expiri în acest stadiu, trebuie să îți rotești partea frontală a oaselor șoldurilor. Asigură-te că șira spinării și întregul spate sunt drepte tot timpul.Acum, coboară brațele și prinde cu palmele tălpile picioarelor în timp ce implici ”Jalandhara Bandhas” (în vârful capului) și ”Udiyana Bandha” (în stomac) în mișcare.
  • Întreaga postură va crea un ”spațiu” în corpul tău și în mintea ta. Va trebui să devii conștient de el, ceea ce ți va schimba atenția de la respirație în mod complet.
  • Odată ce revii la starea anterioară, vei simți ca și cum respiri din nou. Eliberează piciorul și Bandhas și inspiră profund. Începe să îți întinzi brațele. Când termini de expirat, ambele brațe ar trebui să fie coborâte lângă corp.
  • Apoi, închide ochii fără să îți miști coprul. Inspiră profund și întinde piciorul drept.
  • Repetă pașii de mai sus și pentru cealaltă parte a corpului și termină meditația astfel.

Beneficii ale meditației Mahamudra:

Beneficiile meditației Mahamudra pot fi împățite în două categorii. Prima include beneficiile fizice și cea de-a doua se învârte în jurul bunăstării interioare. Să vedem de ce ar trebui să practici această meditație:

1. Beneficii fizice ale Mahamudra:
  • Face diverse grupuri de mușchi (ai umerilor, abdominali, ai spatelui, a zonei lombare etc.) din corp, mai puternici
  • Întărește puterea în zona inferioară (inclsuiv în șolduri, pulpe, picioare etc.).
  • Oferă sistemului imunitar un impuls puternic.
  • Îmbunătățește funcționarea sistemului nervos.
  • Energizează puternic întregul corp.
  • Ajută la vindecarea unor boli diverse (datorită aplicațiilor terapeutice pe care le are)

 

2. Beneficii interne ale meditației Mahamudra:
  • Crește capacitatea de concentrare și încrederea în sine.
  • Împrospătează mintea, curățind toate gândurile negative.
  • Ajută la dezvoltarea celor mai bune calități proprii.
  • Calmează mintea și o stabilizează.
  • Ne învață să fim iubitori și plini de compasiune.
  • Ne menține departe de egoism.

Atenționare:

Totuși, înainte de a practica meditația Mahamudra, există câteva elemente de care ar trebui să ții cont ca măsuri de precauție:

  • Nu practica dacă ești gravidă sau ai vreuna dintre următoarele probleme: hipertensiune, probleme cu ochii, glaucom, inflamație abdominală, inflamație cronică a spatelui etc.
  • Ai grija ca atenția ta să fie pe cele trei Bandhas înainte de a începe meditația.
  • Caută un instructor profesionist în cazul în care ești începător în meditație.
  • La fel ca și în cazul altor forme de meditație, perseverența este cheia succesului pentru meditația Mahamudra. Ai răbdare și repede vei vedea schimbările. Încearcă și tu!

sursa: https://www.stylecraze.com/articles/mahamudra-meditation-benefits/?ref=endAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Opt pași simpli pentru meditația Tummo

Tummo este o tehnică antică folosită de călugării buddhiști. Este un fel de tantra yoga, originară din Himalaya și are...

Închide