MEDITATIA – ghid de la Beta la Theta – PARTEA 1

3

În viaţa de zi cu zi, creierul un om, aflat într-o activitate normală în societatea de azi (excluzând uitatul la tv în timpul reclamelor) emite unde beta, undeva între 13 şi 21 cicli pe secundă creând starea de veghe pe care a cunoaştem cu toţii, în care preponderent oferim câmpului conştienţei raţiunea. Paradoxal (cumva similar cu comportamentul apei la frig-cald) aceste unde au frecvenţa cea mai mare dar au amplitudinea cea mai mică, rezultând în cea mai obositoare stare de activitate şi cea mai joasă vibraţie asociată corpurilor subtile. Pentru că în momentul în care păstrezi pentru prea mult timp această frecvenţă, vibraţia corpurilor subtile are de suferit, de aceea dormim, pentru a ne schimba starea vibratorie către meleagurile vindecării. Înainte de a explora toate palierele de unde cerebrale e bine să înţelegem că acestea sunt consecinţe ale vibraţiei energiei care compune corpurile subtile şi nu invers, este un efect al proiecţiei radiaţiei spirituale şi trecerii acesteia prin straturile de vibraţii diferite din care suntem construiţi. Pentru o mai bună înţelegere putem imagina un corp solid care are în jurul lui straturi din ce în ce mai moi şi mai puţin coezive (argilos, lichid, gazos…) ţi apoi observa efectul unei unde sonore care le străbate. Practic undele cerebrale oglindesc transmisiile dinspre corpurile subtile către creier, care le decodifică după ce le identifică. Pentru a le identifica tot ceea ce trebuie să facă e să îşi schimbe lungimea undelor cerebrale, practic într-un mod asemănător schimbării posturilor la radio.

Undele alfa ar fi primele care ne-ar interesa în legătură cu subiectul de azi pentru că înseamnă nişte curgeri de energie din registre înalt vibraţionale şi deja în această stare se produc modificări în direcţia vindecării. Pentru că, printre altele, stările de meditaţie aduc şi echilibrul în sistemul corporal uman, ceea ce se traduce prin vindecare. Însă nu cred că acesta este atu-ul principal al acestor frecvenţe ci starea de conştiinţă extinsă pe care o produce. E ca şi cum dintr-o dată ai acces la toate camerele de filmat din lume şi pe ecranul conştiinţei tale se proiectează toate acele filme, nu numai ce vezi tu cu ochii tăi. În acelaşi timp, tocmai pentru că ai acces într-un palier vibraţional superior, prezenţa corpurilor tale subtile în câmpul conştienţei tale ca fiinţă în planul fizic devine mai pregnantă şi atunci aduci în manifestare caracteristici intrinseci ale acestora: înţelepciune, intuiţie, bunătate, iubire fără condiţionări şi cu cât urci pe aceste paliere de vibraţie cu atât deschizi mai mult conul incidenţei conştiinţei tale în planul fizic. Cum putem ajunge să emitem unde alfa?

Există câteva tehnici diferite şi în momentul în care prin exerciţiu le-am experimentat, fiecare trebuie să stabilească ce i se potriveşte şi apoi să exerseze. În primul rând se poate folosi respiraţia pentru că în esenţă, în afară de lumina solară şi hrana/apa, aerul conţine cele mai multe elemente energetice ce ne pot conduce către o stare vibratorie înaltă. Dacă este executată corect, respiraţia aduce nu numai aerul ce conţine moleculele ce vor deveni foc la nivel celular dar şi particule de prana în corpurile subtile, care urmăresc cumva mişcarea respiraţiei (această mişcare de înainte-înapoi, sus-jos, contractare-expandare ce e caracteristică tuturor sistemelor energetice), respiraţia ne poate conduce mai departe în noi. Există aşa numita respiraţie abdominală pe care o puteţi exersa pentru energizare şi pentru ridicarea Energiei Kundalini. Astfel tehnica este estrem de simplă şi are avantajul de a elimina natural marea majoritate a gândurilor legate de alte elemente datorită tehnicii în sine. Aici trebuie să fac o paranteză şi să exprim ceea ce am omis cu câteva rânduri mai sus şi are o însemnătate crucială în reuşita voastră.

Pentru a atinge stări vibraţionale cât mai înalte, mintea trebuie golită de gânduri. Dacă observaţi copiii mici, ei nu prezintă gânduri cognitive asemănător cum un adult le are. Undele cerebrale ale copiilor sunt natural îndreptate către delta şi theta datorită acestei caracteristici naturale. Trebuie cumva să mimăm acea stare de curăţenie interioară totală ca să putem să deschidem izvorul conştiinţei din noi. Liniştea care se lasă permite ascultarea vocii interioare şi vizualizarea curentului interior de lumină, prezenţa Sinelui nostru Divin.

Revenind la respiraţie, important e pentru început să ne concentrăm pe a realiza tehnica corect, acest fapt în sine ne conduce raţiunea către o plajă îngustă a raţionalului – practic eliminăm tot ce este în afara respiraţiei, urmărindu-ne corpul şi flux-refluxul respiraţiei. Pe inspiraţie profundă (profundă atât cât să nu devină deranjantă, dar totuşi să simţiţi cum vi se pasă diafragma, sau cum natural vă apasă stomacul) se extinde zona stomacului, lăsând cât mai mult aer în noi, apoi pe expiraţie se strânge stomacul cât de mult posibil către zona coloanei vertebrale. Un exerciţiu de respiraţie de minim 5 minute pe zi poate înlocui o cană mare de cafea pentru cei care obişnuiesc, sau poate înlocui mărul sau morcovul de dimineaţă (ideal ar fi să meargă împreună). Important la această tehnică este să nu fi mâncat imediat înainte pentru că se mai pot produce accidente, de tip regurgitare la acest exerciţiu. Pentru a-i da şi o utilitate în afara stării pe care o crează, vă puteţi alege o zonă din corpul fizic, o chakră sau un corp subtil pe care vreţi să îl energizaţi şi concentraţi-vă atenţia pe acel loc/zonă păstrând în minte doar tehnica de respiraţie şi cumva, cu privirea interioară îndreptată către acel loc (puteţi să priviţi cu ochii închişi către acel loc, vă puteţi imagina în afara corpului vostru şi vă priviţi accentuând zona sau punctul pe care vreţi să vă concentraţi – folosind culori, contrast lumină-umbre – sau puteţi să vă găsiţi un cuvânt cheie pe care îl puteţi repeta ca pe o mantră, sau un simbol pe care să îl vizualizaţi în faţa ochilor). Cu timpul, dacă exersaţi puteţi renunţa la mişcarea stomacului şi concentra pe respiraţie, deveniţi un observator neutru al acesteia, lăsaţi fluxul de lumină să vă pătrundă şi vedeţi ce se întâmplă. Ca şi regulă, de fiecare dată când vă apare un gând în minte încercaţi să îl daţi la o parte: aici există mai multe posibilităţi, ori respiraţi de câtzeva ori adânc şi mai rapid ştergând orice din conştineţă, ori vizualizaţi toate gândurile ca fiind păsări care îşi iau zborul (stabiliţi asta pe intenţie înaintea meditaţiei) ori ca râuri ce se scurg în pământ. Cu timpul o să puteţi face din ce în ce mai uşor, oriunde şi oricând.

Închei aici prima parte a acestui drum prin câteva sublinieri necesare. La început poate aveţi nevoie de o mască de ochi (cu cât mai întunerci cu atât mai uşor vă va veni), o cameră în care să nu vă deranjeze nimeni şi eventual şi un stimul auditiv (deşi nu ar fi de preferat să vă creaţi o cârjă pentru intrat în meditaţie, dar sunt anumiţi oameni care nu se pot concentra decât pe muzică pentru că acea curgere minuată şterge din fluxul mental mai ales dacă e vorba de o piesă inspirată ce ridică vibraţia). Apoi, din când în când, folosiţi tehnici de curăţare pentru corp: exerciţii fizice, post, cure alimentare de curăţare (oshawa, cu struguri) sau orice alte mijloace cunoaşteţi şi vă sunt la îndemână. O să revin cu completările necesare în articolul viitor. Până atunci succes şi gânduri cât mai puţine, lumina din voi vă va arăta drumul.Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

3 comentarii

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Castigator concurs iulie

Dragilor, dupa cum poate stiti, toti abonatii nostri la newsletter au participat in luna iulie la un concurs organizat impreuna...

Închide