Meditația, calea spre sănătate și longevitate

0

Pierderile de energie se produc la tot pasul. Privitul la televizor, grijile zilnice, stresul și îngrijorările constante îți istovesc spiritul și risipesc energia. Ce se întâmplă în timp? Apar surmenajul, oboseala cronică, starea de irascibilitate permanentă și îmbolnăvirea treptată a organelor interne. Și pentru că mai presus de toate este sănătatea ta, a venit timpul să înveți să oprești producerea acestor efecte negative.

Meditația este o formă de cunoaștere de sine, o formă de menținere a stării de sănătate, prin întărirea sistemului imunitar și o cale spre o viață lungă și liniștită. Este cea care îți limpezește mintea și elimină tensiunile, scade nivelul stresului și alungă depresia. Practicată constant, te ajută să îți gestionezi mai bine emoțiile, să fii mai optimist și să îți liniștești mintea. Iar o minte clară și senină are drept rezultat un corp sănătos.

Păstrează măcar pentru o jumătate de oră pe zi pentru meditație: retrage-te într-o cameră, departe de orice sursă de zgomot, așază-te pe un scaun, închide ochii și liniștește-ți trupul și sufletul. Nu te mai gândi la nimic. Acesta este momentul în care energia ta nu se va mai risipi, ci se va concentra și va circula în interior, cu uimitoare puteri de vindecare a trupului, de energizare a creierului și de revitalizare a întregului organism. Practicată zilnic, timp de o lună, această formă simplă de meditație îți aduce claritate mentală și o stare generală de bine datorată atât nivelurilor energetice înalte pe care le vei atinge, cât și unui plan emoțional echilibrat.

”Meditatia are numeroase aplicații medicale, atât curative, cât și preventive. De exemplu, vizualizarea asociată cu meditația este o tehnică eficace de vindecare, prin care pacientul se concentrează vizualizând energia vindecatoare ce scaldă organele suferinde, dizolvă tumorile, repară țesuturile.” (Tao – cartea completă de medicină tradițională chineză – Daniel Reid)

 

Intră ușor în starea de meditație

La început, va fi mai greu, în primul rând pentru că este foarte dificil pentru mulți dintre noi să se deconecteze total de lumea exterioară, de gândurile și grijile de care suntem acaparați constant. În al doilea rând, eul interior și emoțiile sunt greu de domolit, prinse fiind în jocul neobosit și extenuant al trăirilor senzoriale. Ca să poți intra mai ușor în starea de meditație, urmează cei șase pași care te vor ajuta să blozhezi stimulii veniți din exterior, să îți limpezești mintea și să te axezi asupra emoțiilor:

1. Concentrează-te asupra respirației, dar nu la modul general, ci pe un anumit amănunt, cum ar fi curentul de aer care străbate nările și ajunge în plămâni atunci când inspiri.

2. Încearcă să îți fixezi atenția asupra mișcărilor ombilicului, care se produc când inspiri și când expiri.

3. Ca să îți golești mintea de gândurile care îți strică echilibrul interior, așază în fața ta o lumânare sau o mandala (picture geometrică pentru meditație). Ține ochii pe jumătate deschiși și fixează cu privirea flacăra sau pictura, însă include în câmpul vizual și zonele din margine.

4. Mantrele sau silabele sacre te ajută să îți armonizezi energia și să focalizezi gândurile. Cele mai eficiente trei mantre sunt: ”om” – stabilizează trupul, vibrează pe punctul dintre sprâncene și îi este atribuit albul; ”ah” – armonizează energia, vibrează în zona gâtului, iar culoarea asociată este roșul; ”hum” – este silaba care concentrează spiritul, produce vibrații la nivelul inimii și îi corespunde albastrul. Celor ce practică yoga le este familiară mantra ”om”, căci este cea care deschide și închide fiecare sesiune de exerciții.

Aceste silabe trebuie rostite pe un ton grav, adânc și însoțite de o expirație cât mai prelungă. Înceacă să simți și să te concentrezi asupra vibrației ce se produce în momentul rostirii fiecărei mantre.

5. Exercițiul ”Toba cerească” creează vibrații care curăță mintea de gânduri și distrageri senzoriale. Pune arătătorul pe tragus (proeminența mică a cartilagiului pavilionului urechii) și apasă ușor pentru a ”închide” urechea. Cu degetul mijlociu, lovește regulat unghia arătătorului de 10 ori. Repetă de 3 ori.

6. Gândește-te la un simbol sacru cu semnificații personale și încearcă ți-l imaginezi strălucind deasupra capului sau suspendat în fața ta. În momentul în care simți că gândurile s-au stabilizat, poți începe meditația.

pietre in echilibru

Și tu poți atinge această stare

”La fel ca toate practicile taoiste, meditația actionează la toate cele trei niveluri ale
celor Trei Comori: esența (trupul), energia (respirația) și spiritul (mintea).” (Tao – cartea completă de medicină tradițională chineză – Daniel Reid)

În primul rând, poziția corpului este foarte importantă: trebuie să stai confortabil, cu coloana dreaptă și greutatea distribuită în mod egal. Nu trebuie să nu simți niciun disconfort fizic și este bine să înlături senzațiile de căldură sau frig. Pregătește de la început mediul ambiant în care te simți cel mai bine. Următorul nivel pe care trebuie să te concentrezi este cel al repirației și al energiei. Aici intervin cei șase pași de mai sus, care te vor ajuta să intri mai ușos în starea de meditație. Al treilea nivel este cel spiritual: când respirația a devenit regulată, energia va curge liber. Acum, te vei putea concentra asupra gândurilor, ideilor și sentimentelor de apar și dispar, pe imaginile care apar fugar în minte, pe conștiința ce se extinde și se contractă în fiecare clipă când respirăm. ” În cele din urmă, puteți fi răsplătiți cu licăriri intuitive privind natura intrinsecă a minții: deschisă și goală ca spațiul, clară și luminoasă ca un cer senin în lumina soarelui, infinită și atotputernică.”

Când este mai bine să medităm

Cele mai bune momente sunt dimineața la ivirea zorilor, la amiază, la apus și la miezul nopții. Dintre toate, răsăritul și miezul nopții rămân perioadele cele mai favorabile. Faza yin a zilei începe la amiază și ține până la miezul nopții. Începând cu acest moment, răsare energia yang care ajunge la apogeu în zori. Meditația în timpul energiei yang are efect revigorant și e mai favorabilă alchimiei interne decât meditația în timpul fazei yin.

Nu cei din jurul nostru, ci acțiunile și gândirea greșită, teama, tesiunile și emoțiile negative sunt adevăratele surse ale problemelor noastre. Nemulțumirile pe care le avem sunt de fapt față de noi înșine, iar nefericirea de care ne lăsăm copleșiți, semnalează o problemă în universul nostru interior. Puțini sunt însă capabili să realizeze asta și mulți caută vinovații în jurul lor. Meditația ajută la rezolvarea acestor probleme prin limpezirea minții, îndepăratrea suferințelor sufletești, concentrarea energiei în interior pentru vindecare și o sănătate mai bună și îmbunătățărea vizunii asupra lumii.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Nemiscarea

Daca lumea ta exterioara se invarte intr-un ritm ametitor si in acelasi timp este valabila "Legea" care spune: Ceea ce...

Închide