Invata bazele meditatiei interioare

0

Termenul „meditatie interioara” vine din cuvantul Pali Vipassana. Aceasta este abilitatea de a vedea clar si profund in ceea ce se desfasoara in viata noastra. Practica interioara dezvaluie ceea ce a creat conditiile prezente si ne permite sa traiesti din plin in momentul prezent. De aceea Buddha a spus ca a trai douazeci si patru de ore cu constienta (mindfulness) este mai valoros decat o suta de ani fara.

Incepem practica meditatiei interioare cu BAZA:

Incepeti cu respiratia si corpul

Asezati-va si observati cum respira corpul singur fara niciun efort. Nu exista nicio nevoie sa fortati respiratia intr-un mod controlat. De obicei, ne luam respiratia ca atare. In meditatia interioara, facem vizibil in viata noastra ceea ce a fost anterior invizibil.

Permiteti constienta in activitati

Extindeti-va constienta in mers, moiscare si mancat constent. Experimentati senzatiile mancatului simplu a unei salate sau a unei bucati de paine, pe care le-ati consuma in mod normal in timp ce faceti alte activitati. In timp ce mergeti la toaleta la munca, faceti-o constient. Daca nu faceti prea mult miscare, atunci permiteti sa simtiti unde aveti nevoie de constienta, fara sa judecati ceva in legatura cu experienta voastra. Fiti siguri ca propria constienta nu este dependenta de aceste conditii. Poate include toate experientele voastre.

Sustineti sacrul din viata voastra

Fie ca sunteti inclinati catre laic sau spre spiritual, fiti constienti la modul in care oamenii se poarta cu ceilalti in termeni de bunatate, compasiune, etica si integritate. Aceste valori nu sunt monopolul unui lineaj sau a unei traditii spirituale. Acestea sunt acele lucruri care ne fac fiinte umane. 

Invitati-va itregul sine in constienta

Suntem cu totii produsele vietilor, trecuturilor, famiililor, ocupatiilor, rolurilor, culturilor, genurilor, orientarilor, abilitatilor fizice, experientelor economice si educationale diferote. Invitati-va toate aspectele si identitatile in practica meditatiei interioare.

Cultivati continuitatea si consistenta

Este bine sa aveti o practica zilnica. Fiti realisti. Daca este dificil, incercati metoda Cinci-cinci-cinci: meditati cinci minute pe zi, pentru zinci zile pe saptamana, pentru cinci saptamani. Daca simtiti beneficiile, va veti creste in mod natural timpii de practica. Continuitatea si consistenta conduc la concentrare, claritate si calm. Aduceti-va practica de constientizare la locul de munca, in relatie, in misiunile creative – nimic nu este in afara constientei (mindfulness).

Sangha si comunitatea

Va recomand sa practicati si impreuna cu alte persoane. Strangeti-va prietenii spirituali, intalniti-va in grupuri de meditatie saptamanale si obtineti suport in retreaturi mai lungi. Daca nu puteti gasi aceste grupuri in zona voastra geografica – aduceti-va aproape prieteni de suflet si care gandesc la fel sa mediteze impreuna cu voi. Nu pasim niciodata pe cararea spirituala singuri, iar invataturile ne arata ca de fapt lucram impreuna.

Tineti-va de aceasta BAZA, iar restul va veni de la sine. Fiecare invatatura conduce catre toate invataturile, aducandu-ne o mai mare libertate in inimila si claritate in minte.

sursa: 

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Inima Pamantului – se mișcă sau stă pe loc?

Să stabilești cu exactitate centrul de greutate al Pământului, sau inima, după cum o definește Lorber în cartea , poate...

Închide