Diferenta dintre rugaciune, meditatie si contemplatie – partea 1

0

de Sri Gary Olsen

Beneficiile rugaciunii si ale meditatiei de-a lungul istoriei spirituale nu pot fi negate. Aceste metode familiare de imbunatatire a comunicarii spirituale au fost practicate zilnic de catre milioane de oameni. Mai mult decat atat, oricine foloseste aceste metode sau tehnici pentru a experimenta un aspect mai inalt al naturii lor divine, trebuie respectat pentru ca isi doreste divinul intr-un univers predominant material. Insa, in ciuda raspandirii ambelor practici, atat a meditatiei cat si a rugaciunii, ne-am putea intreba daca ele chiar se manifesta in directia idealurilor spirituale dorite, pentru ca atat de multi cautatori spirituali sinceri par sa ramana neimpliniti. In mod ironic, cei mai multi cautatori se intreaba pe ei insisi de cat sa priveasca la eficienta sau la limitarile practicilor lor, datorita faptului ca natura lor spirituala profunda le este inaccesibila.

Aspirantii la constiinta inalta sunt de acord in general ca entitatea umana este compusa din corp, emotii, minte si suflet. Cautatorul vestic este in general predispus catre minte si este condus de simturile mentale. Acesta crede in mod fals ca sufletul poate fi accesat ori prin rugaciune ori prin meditatie. In timp ce rugaciunea pare sa fie cea mai la indemana metoda pentru a intra in contact cu Creatorul, aceasta ofera un succes partial in a crea starea de liniste interioara si in calmarea emotiilor. Iluzia prin care Creatorul este inafara corpului ramane intacta in cadrul rugaciunii si se poate usor percepe gresit faptul ca Absolutul este un zeu in spatiu si timp, o simpla personalitate.

Meditatia, desi mai evoluata decat rugaciunea, in principiu serveste doar la oprirea si centrarea mintii. Pentru a intelege adevarata natura a idealului spiritual, trebuie sa avem o intelegere a cosmologiei inerente din constitutia noastra spirituala.  Acest fapt dezvaluie o cladire multietajata ce este formata in parte din trei minti distincte de care sufletul este complet separat: mintea materiala, mintea astrala sau subconstientul si mintea supraconstienta localizata in planul mental, deseori numita mintea Cristica, mintea Divina, mintea Cosmica sau in traditiile estice, acele nij manas sau mintea cea mai profunda. Meditatia deserveste aceste trei minti si creaza iluzia impenetrabila ca atunci cand urmatoarea minte mareata se manifesta, persoana in cauza descopera sufletul si il realizeaza. Contrar doctrinei religioase si metafizice, insa, mintea divina nu este acelasi lucru cu sufletul divin. Atunci cand cursul meditatiei este complet, se realizeaza mintea divina, insa sufletul ramane nerealizat in interiorul dualitatii. Mintea aspirantului devine discipolul in meditatie si mintea singura este in mod inevitabil incapabila sa se detaseze de capcanele dualitatii.

Mintea poate sa functioneze si sa genereze activitati prin diverse manifestari si grade ale puterii mintii universale precum energiile maculine si feminine si energiile cunoscute ca si motoare in interiorul corpului. Pe cat de elevate si extraordinare pot fi asemenea puteri, adevarul pur prin care sufletul este neatins si adormit ramane dilema insurmontabila din practica meditatiei. Meditatia ne ajuta sa ne centram in mintea pamanteasca si sa controlam cumva oscilatiile sale neincetate, creaza o pasivitate excesiva, frustrare in atingerea telului si ramane prea riguroasa ca si disciplina pentru cautatorul aspirant. Trebuie sa ne reamintim faptul ca focusul si concentrarea fortelor mentale este o realizare, insa a descoperi si a realiza sufletul este cu totul altceva. Atingerea Realizarii de Sine, cere discipolului sa transceanda toate practicile mentale pentru ca aceste cautari pot doar impodobi mintea cu cunoastere. Studentul trebuie sa traverseze prin si dincolo de minte ca sa ajunga la poarta de intrare a sufletului, insa caile ascensiunii sunt cu totul diferite de ceea ce este inteles in mod uzual. Meditatia nu este sfarsitul ci doar una dintre miscarile sau pasii catre final.

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cine sunt eu – Ramana Maharishi – partea 1

 Chintesenta invataturilor lui Ramana Maharshi se afla intr-o brosura foarte mica numita "Cine sunt eu?". Aceasta brosura contine primul set...

Închide