Ceea ce meditația face pentru minte, exercițiile fac pentru corp

0

Cum ai grijă de corpul tău? Răspunsul ar putea fi compus din următoarele elemente: exerciții, o dietă sănătoasă, igienă fizică și remedii potrivite atunci când este cazul. Acestea sunt doar suprafața. Haideți să luăm ca exemplu exercițiile fizice. Oamenii nu fac un singur set universal de exerciții. Ei au diferite preferințe pentru nevoi fizice diferite. Acestea pot varia de la exerciții menite să îmbunătățească funcțiile cardiovasculare, să îmbunătățească tonul muscular, să crească masa sau tonusul muscular și așa mai departe. Acum haideți să ne concentrăm pe igiena fizică. Nu există doar un aspect al acestei probleme. Părți diferite ale corpului au nevoie de o atenție diferită. Ca exemplu putem enumera igiena orală (periatul dinților, flosirea aței dentare, apa de gură etc.), baia și alte exerciții fizice. În ambele cazuri (exerciții și igiena fizică), toate aspectele necesită un set diferit de unelte și de grijă. Acum haideți să ne uităm la mintea noastră și la sănătatea și igiena metală. Câte exerciții, tehnici și unelte folosim pentru a avea grijă de aceasta? Cea mai cunoscută și populară metodă, tehnică și unealtă este, ei bine… meditația. Și atât. Acum, nu pare ciudat? Cum de am lăsat grija minții la îndemâna gândurilor noastre? La fel cum corpul nostru are nevoie de tehnici diferite pentru un singur aspect al său, la fel are nevoie și mintea. Meditația este folosită pentru a ne face mai conștienți de gândurile și emoțiile noastre, pentru a ne ridica deasupra norilor de gânduri, ca să avem o viață mentală mai sănătoasă. Aceasta este o practica ce poate fi regăsită în cadrul celor mai vechi civilizații umane, iar diferite tipuri de meditație există strict pentru a lucra cu diferite părți ale minții.

  1. Meditația de concentrare

Un studiu recent a descoperit faptul că durata atenției unei persoane medii s-a redus la 8 secunde. Asta înseamnă că nu putem menține un gând coerent pentru mai mult de 8 secunde, ceea ce crează o grămadă de confuzie și dezordine sub forma idelor nestructurate. Aici intră în joc meditația de concentrare. Această tehnică implică concentrarea pe un singur punct. Puncte principale de concentrare includ respirația, repetarea unei mantre, concentrarea pe flacăra lumânării, ăprintre altele. Metoda Pașii sunt similari practicii meditației normale. Îți alegi un loc confortabil cu spatele drept, observi câteva secunde devenind conștient de greutatea corpului, suntele și mirosurile din mediul înconjurător, apoi închizi ochii. Începe să respiri normal. Oriunde ar pleca mintea ta, reașează-ți conștiența înapoi la punctul de concentrare. Începe să stai câte 5 minute odată și crește durata și numărul de meditații pe zi progresiv. 2. Meditația Mindfulness Gânduri haotice sunt modul minții de a te informa despre ce îți faci cele mai multe griji în viața de zi cu zi. Totuși, atunci când aceste gânduri luptă să ne acapareze atenția, ele ne împiedică de la a ne concentra pe ceea ce facem. Astfel devenim neconcentrați, concentrarea fiind o resursă ce pare să fie prea puțină în zilele noastre. Meditația mindfulness îți permite să devii capabil pur și simplu să observi gândurile și emoțiile și să le lași să plece, în loc să devii implicat în ele. Metoda În timp ce meditezi, în loc să îți concentrezi atenția într-un singur punct, pur și simplu faci o notă mentală a gândurilor și emoțiilor, numindu-le pe fiecare, urmat de un atribut: plăcut sau neplăcut. În timp se crează un echilibru interior în locul reacției la esența gândului și pur și simplu ajungi să observi ceea ce este și să le lași să plece. 3. Meditația în mișcare Sir Ken Robinson a punctat la un moment dat că oamenii deseori își folosesc corpurile ca mijloc de transport pentru cap. Suntem deseori atât de pieduți în gânduri încât nu mai suntem conștienți de corp. De aceea meditația în mișcare intră în joc aici. Ea îți permite să te concentrezi pe corp în timpul mișcării. Metoda Sti drept și fii pentru câteva clipe conștient de greutatea corpului și de mediul încojurător. Concentrează-ți atenția pe picioare și începe să mergi într-un ritm natural. În timp ce mergi, caută să fii conștient de modul în care talpa piciorului atinge pământul (când se ridică degetele sau când piciorul este complet așezat pe pământ). Când mintea pleacă la plimbare, concentrează-te înapoi ușor și blând pe picioare. Acesta este un exercițiu extraordinar de a rămâne prezent și în controlul atenției în timpul mersului, mai ales în perioade de stres. sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Vis

Visul e real. Fiecare înțelege ce vrea din această propoziție. Însă, dacă stai să te gândești, până și fizica cuantică...

Închide