6 pași-cheie în practicarea meditației Zen

0

Practicată de peste 5.000 de ani, meditația, în , se referă la o stare a mentalului în care acesta este golit de absolut orice conținut, așa numita minte liniștită sau tăcută.

Astăzi, latura mistică a meditaţiei a dispărut pentru omul contemporan, căci mulţi practică meditația în scopul găsirii liniștei sufletești, destresării, creşterii capacităţii cognitive şi îmbunătăţirii memoriei, pe când alții o combină cu exerciții Yoga, astfel încât mintea să sprijine corpul, iar corpul să ajute, la rândul lui, mintea.

Pare o practică uşoară, mai ales dacă ne gândim la imaginea obişnuită pe care o avem despre meditaţie: un om stând cu picioarele încrucişate şi cu degetele de la mâini împreunate, în timp ce recită o mantră (sunete sau formule considerate sacre).
Dar să reușești să de detaşezi timp de zece minute de tot ceea ce este în jurul tău, să nu te mai gândeşti la acţiuni trecute sau viitoare şi să-i dai o pauză minţii este poate mai dificil decât orice exerciţiu fizic.

Să stai tăcut, să goneşti orice gând din mintea ta şi să te concentrezi asupra clipei prezente, fără planuri, griji sau amintiri, este un exerciţiu a cărui rezolvare încercăm să te ajutăm s-o găseşti, cu aceste sfaturi de iniţiere în meditaţie.

1. Meditează cu scop. Începătorii trebuie să înțeleagă că meditația este un proces activ. Arta de a-ţi concentra atenția pe un singur punct este o muncă grea și trebuie să fi angajat în asta în mod deliberat. Trebuie să vrei şi nu să ţi se impună. Chiar dacă este indicat să începi practicarea meditaţiei în cadrul unui grup şi asistat de un specialist, prezenţa celorlalţi nu va face nicio diferenţă, dacă atenţia ta e uşor de abătut.

2. Începe cu respirația. Respiraţia profundă încetinește ritmul cardiac, relaxează mușchii, concentrează mintea și este un mod ideal de a începe şedinţa de meditaţie. În plus, atenţia asupra felului în care respiri te va ajuta să-ţi alungi gândurile, care îţi pot sabota şedinţa de meditaţie.

3. Asigură-te că nu vei fi deranjat. Una dintre cele mai mari greşeli pe care le fac începătorii este că nu se asigură că vor avea partea de condiții liniştite de practică. Dacă în mintea ta persistă gândul că telefonul ar putea suna, copiii s-ar putea trezi sau cine ştie ce zgomote exterioare ar putea izbucni din senin, nu vei fi capabil să atingi o stare de relaxare profundă.

4. Meditează dimineața devreme. Fără îndoială, dimineața este un timp ideal pentru această practică: este un moment liniștit al zilei, mintea ta nu a acumulat problemele cotidiene și există mai puține șanse să fii deranjat. Fă-ţi un obicei să te trezeşti cu o jumătate de oră mai devreme pentru a medita.

meditatia

5. Găseşte momente de a fi cu tine însuţi în orice loc. În metrou, în loc să-ţi verifici pagina de Facebook, în natură sau, pur şi simplu, când faci duş, simte, ascultă, observă şi nu te gândi la nimic. Reglează-ţi respirația și fii prezent, concentrează-te pe ceea ce faci şi nu pe ce urmează să se întâmple. Dacă reuşeşti să te detaşezi de toate în timp ce nu te afli în poziţia formală de meditaţie este un indicator că tehnica ta a evoluat.

6. Să fii prezent… Este tot ceea ce înseamnă, până la urmă, meditaţia Zen.
Şi nu ne referim la o acţiune, dimpotrivă. Atunci când stai nemişcat, într-o tăcere completă, tot ceea ce rămâne este prezenţa ta. Poate suna uşor, dar nu este deloc, mai ales în ceea ce priveşte mintea ta, care continuă să vorbească, chiar şi-n cea mai deplină linşte. Începătorii într-ale meditaţiei îşi pot alunga gândurile dându-i minţii ceva de făcut. Altfel, te vei pierde în propriile gânduri şi nu vei fi conştient de prezent. Concentrează-te pe respiraţie sau pe oricare parte a corpului tău şi revino pe obiectul observaţiei tale atunci când gândurile reuşesc să te prindă iar în mrejele lor. Ascultă în surdină muzică de relaxare, dar ascult-o cu adevărat, fără să te gândeşti la ritm sau la versuri. Dă-i creierului tău o pauză, simte şi fii prezent!

Sursa: .
Articol realizat și cu sprijinul .

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
coperta articol
3 alimente excepționale care încetinesc procesul de îmbătrânire

Reînnoire celulară, prevenirea bolilor ce se declanșează odată cu înaintarea în vârstă, stimularea activității diferitelor organe și întărirea sistemelor ce...

Închide