Un studiu dezvăluie cum îți poți controla visele: visarea lucidă

0

Ai vrea să îți controlezi visele? Oamenii de ștință spun că este posibil și că au descoperit și cum să facem acest lucru.

Visarea lucidă a fost considerată mult timp un mit, însă știința a conformat că visele lucide există.

Visarea lucidă este o stare hibridă între somn și stare de veghe. În timpul visării lucide îți poți controla visul și poți face diverse acțiuni.

Multe persoane au experimentat visarea lucidă, însă oamenii de știință s-au întrebat ce se întâmplă în interiorul creierului unui visător lucid. Ceea ce a fost cunoscut ca perspectivă științifică era faptul că visătorii lucizi sunt oameni care pot deveni constienti de vis în timpul somnului, însă procesul ce crează această stare era necunoscut.

Pentru prima dată, oamenii de știință au descoperit o tehnică unică de a induce visare lucidă. Cercetătorii au descoperit trei moduri care ne ajută să ne controlăm visele, iar asta înseamnă că putem experimenta cu toții visarea lucidă, dacă dorim să o facem.

Psihologul Denholm Aspy împreună cu echipa sa de la Universitatea din Adelaide, au condus un experiment de visare lucidă la care au participat 47 de voluntari, care au fost împărțiți în trei grupuri.

În timpul studiului, Aspy a observat că trei tehnici de inducere de visare lucidă diferite: Testarea realității, retrezirea în pat și inducerea mnemonică a visării lucide (MILD).

3 metode unice de a induce visare lucidă

1. Testarea realității – care implică să îți verifici mediul înconjurător de mai multe ori pe zi pentru a vedea dacă visezi sau nu.

2. Retrezirea în pat – trezirea după cinci ore de somn, statul treaz pentru o perioadă scurtă de timp și apoi reîntoarcerea la somn pentru a intra într-o perioadă de somn REM, în care este cel mai posibil să aibă loc visele.

3. MILD (inducerea mnemonică a visării lucide) – care implică să te trezelti după cinci ore de somn și apoi să îți dezvolți intenția de a-ți aminti că visezi înainte de te întoarce la somn, reptând fraza: ”Data viitoare când voi visa, îmi voi aminti că visez”. În plus, te imaginezi pe tine însuți într-un vis lucid.

Studiul a arătat că cea mai eficientă tehnică de a obține visarea lucidă este MILD:

Participanții care au adormit în cinci minute de la efectuarea tehnicii MILD au avut vise lucide în proporție de 46%. Cei care au încercat alte tehnici sau un mix din ele nu au avut vise lucide decât în proporție de 17%.

“Tehnica MILD funcționeaza în baza a ceea ce numim memoria de perspectivă” – aceasta fiind abilitatea de a-ți aminti să faci lucuri în viitor. Repetând o frază prin care îți spui că îți vei aminti că visezi, îți formezi o intenție în mintea ta ce va conduce de fapt să îți amintești că visezi, conducând către un vis lucid”, spune Aspy.

Cercetătorii sunt nerăbdători să afle mai multe despre visarea lucidă pentru că poate fi o unealtă potențială pentru vindecarea traumelor și pentru controlarea comportamentelor nesănătoase.

“Coșmarurile sunt unul dintre aspectele cheie ale stresului post-traumatic, iar controlul acestora prin folosirea visări lucide acestea pot fi modificate, ceea ce ar fi un element important în ajutorul celor care suferă de strs post-traumatic”, spune Aspy.

sursa: http://www.messagetoeagle.com/study-reveals-can-control-dreams-learn-unique-lucid-dreaming-techniques/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cele mai importante beneficii ale întinsului dimineața

Atunci când încercăm să introducem o rutină de exerciții dimineața poate fi o adevărată încercare. Colegiul American de Medicină Sportivă,...

Închide