Pot să fac ceva pentru sănătatea creierului meu pe măsură ce îmbătrânesc?

0

Întrebare: Pot să fac ceva pentru sănătatea creierului meu pe măsură ce îmbătrânesc?

Răspuns: Este din ce în ce mai clar că modul în care ne trăim viața în fiecare zi influențează felul în care ne îmbătrânește creierul. În mod natural, predispozițiile genetice joacă un rol în sănătatea creierului, însă alegerile noastre legate de stilul de viață sunt foarte importante. Multe studii au căutat activități vechi ale adultului și obișnuințe care îi diferențiază pe cei care au facultăți mentale bune față de cei care nu sunt într-o formă atât de bună, la bătrânețe.

Unele dintre cele mai importante caracteristici sunt:

  • Să fii activ din punct de vedere i antrenându-ți creierul în activități stimulante și activități care ne forțează să ne folosim creierul în moduri noi;
  • Să fii activ din punct de vedere fizic prin exerciții zilnice (de exemplu 30 de minute de plimbare pe jos de trei ori pe săptămână) sau prin activități de relaxare activă, care te fac să te miști;
  • Având o senzație de eficacitate în lume și control asupra vieții noastre,inclusiv să simți că noi contribuim la bunăstarea familiei și/sau a societății și bineînțeles să ne simțim bine cu noi înșine.
  • Menținând o conexiune socială puternică, inclusiv contacte regulate cu familia, prietenii și alte persoane din comunitate și nu numai.

Cercetătorii au descoperit și corelații interesante între sănătatea inimii și cea a creierului. Multe dintre lucrurile pe care le asociem cu trăirea sănătoasă pentru inimă sunt de asemenea bune pentru creier. Pe lângă exerciții, este bine să includem și păstrarea greutății, a nivelurilor de colesterol și de glucoză din sânge la normal; să ne păstrăm nivelurile de stres la normal pentru a nu ne lăsa copleșți; plus o dietă sănătoasă cu multe vitamine și antioxidanți (în special vitamina A, C și E, care se găsesc în multe fructe și legume) și acizi grași bogați în omega 3 (care se găsesc în pești grași precum pește spadă, somon, ton și macrou).

Elementele menționate mai sus fac parte dintr-un stil de viață care ne influențează memoria și abilitățile de învățare și le păstrează la niveluri înalte chiar și când îmbătrânim.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Arată ca un copac vechi ros de timp, însă…

De la distanță pare a fi un foarte bătrân copac mâncat de carii. O priveliște nu tocmai plăcută și o...

Închide