Exerciții pentru lobii frontali

0

Gândirea, comportamentul și controlul emoțional, planificarea și creativitatea sunt toate funcții reglate de lobii frontali din creier. Aceste funcții sunt activate și pot fi întărite atunci când faci exerciții precum baletul, tae kwon do, ping pong și Zumba – exerciții ce folosesc lobii frontali. De exemplu, tae kwon do îmbunătățește controlul comportamentului și al emoțiilor. Înveți să fii calm în timp ce faci mișcări precise în timpul experienței natural stresante a luptei.

Baletul stimulează conștiința

Baletul întărește funcțiile conștiente ale lobului frontal pentru că necesită o gândire complexă. Dansatorii de balet învață și își amintesc coreografii complicate în timp ce își controlează mușchii pentru a face mișcări complexe exact la momentul potrivit și în ritmul potrivit. Baletul este exercițiu de stimulare mentală ce extinde și întărește căile neuronale din creier, declară directorul artistic Amber Shirver într-un articol scris pentru My Mental Health Day. Cu alte cuvinte, conexiunea dintre lobii frontali și alte regiuni ale creierului sunt întărite atunci când îți folosești mintea pentru a-ți controla corpul.

Tae Kwon Do preia controlul

Străvechea artă marțială coreană a Tae Kwon Do este de fapt o serie de mișcări de luptă extrem de precis executate și mental disciplinate ale mâinilor și picioarelor – lovituri cu mâinile și picioarele. Aceste exerciții întăresc lobii frontali pentru că te învață auto-controlul mental, emoțional și comportamental. Tehnicile de respirație din Tae Kwon Do și antrenamnetul fizic intens întăresc zonele de control din lobii frontali ce generează controlul emoțional și fizic. Experiența de a te apăra într-o situașie în care ești atacat îți îmbunătățește abilitatea de a sta calm și de a acționa în consecință sub presiune.

Făcând planuri pentru Ping Pong

Ping pong, sau tenisul de masă, este un sport cu palete care implică doi jucători. Poate că arată ușor de la distanță însă necesită o gândire rapidă pentru a câștiga. Trebuie să decizi rapid și constant unde și cum să returnezi bila pentru a-ți pune oponentul în dificultate. Acest lucru întărește funcțiile de planificare și de luare a deciziilor din lobii frontali. Puterea de concentrare și focalizare sunt întărite de jocul de ping pong pentu că trebuie să observi în continuu poziția oponentului și a mingiei.

Zumba crește nivelul de creativitate

Zumba crește funcțiile creative ale lobilor frontali pentru că îți dă libertatea de a dezvolta, planifica și de a urma coreografia propriilor mișcări. Acest dans-antrenament latino-american, ce mișcă întregul corp, stimulează mintea pentru că trebuie să înveți noi pași de dans, o coreografie nouă și cum să îți coordonezi corpul cu muzica. Un beneficiu suplimentar al Zumba este puterea ei de a arde caloriile în timp ce îți îmbunătățește sănătatea cardiacă. Peste 12 milioane de oameni din 125 de țări au experimentat beneficiile mentale și fizice ale Zumba.

sursa: https://www.livestrong.com/article/523499-frontal-lobe-strengthening-exercises/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Biochimia iubirii: iată neurotransmițătorii și hormonii care îți conduc sentimentele

Se spune că iubirea este cel mai măreț lucru dintre toate cele care există. Acum cercetătile confimră ceea ce oamenii...

Închide