Cinci tehnici rapide de relaxare mentală

0

Există momente în care stresul de fiecare zi ne ajunge din urmă și nu mai putem să așteptăm până la momentul vacanței care să ne ajute să ne relaxăm. Vestea cea bună este că există exerciții de relaxare imediată, care pot fi făcute oriunde și oricând, cu condiția să ai câteva minute la dispoziție.

Femeie tânără practicând Yoga

Dr. Bhavna Barmi ne sugerează câteva tehnici de relaxare care te pot ajuta să îți îmbunătățești starea mentală generală.

  1. Meditația de 2 minute

Mută-ți atenția către tine și către respirație. Respiră de câteva ori profund, expirând încet. Scanează-ți mental corpul. Observă zonele unde se simt tensiuni sau blocaje. Eliberează rapid aceste zone. Eliberează cât de multă tensiune poți.

Așează-ți capul pe umărul drept, apoi pe umărul stâng, apleacă-ți capul înainte către piept și apoi pe spate. Rotește-ți umerii înainte și înapoi de câteva ori. Lasă-ți toți mușchii să se relaxeze complet. Adu-ți în atenție un gând plăcut pentru câteva secunde. Inspiră și expiră încă o dată profund. Ar trebui să fii mai relaxat acum.

Portret. O frumoasă femeie din Asia

2. Relaxarea minții

Închide ochii. Respiră normal pe nas. Pe măsură ce expiri, spune-ți în tăcere, în minte un cuvânt scurt precum ”pace” sau o frază scurtă precum ”Mă simt liniștit” ori ”Sunt în siguranță”. Continua astfel pentru zece minute. Dacă mintea ta pleacă în alte parte, adu-ți aminte blând să te gândești la respirație și la cuvintele sau frazele alese. Lasă-ți respirația să devină lentă și regulată.

femeie tânără practicând yoga pe munte, la răsărit

3. Relaxare prin respirații profunde

Multe persoane, atunci când sunt stresate, respiră superficial, doar în zona superioară a pieptului, ca și cum s-ar pregăti de luptă sau de o reacție la frică. Acest tip de respirație intensifică anxietatea. Pentru a reduce stresul, respiră de câteva ori profund și practică respirația abdominală lentă ori de câte ori ai ocazia. Imaginează-ți un loc chir sub ombilic. Respiră în acel loc și umple-ți abdomenul cu aer. Lasă aerul să îți umple abdomenul de sus în jos și apoi eliberează-l, desumflându-l ca pe un balon. Cu fiecare expirație lungă, lentă, ar trebui să te simți tot mai relaxat.

În timpul unei pauze după prânz, încearcă următoarea postură de relaxare. Stai undeva în tăcere. Relaxează-ți umerii. Lasă-ți brațele moi pe lângă corp. Cu palmele în sus, așează-le pe coapse. Îndoaie genunchii pe măsură ce îți întinzi picioarele. Desfă picioarele, rotindu-le către exterior, sprijinindu-te în călcâie. Apoi, lasă-ți mandibula liberă să cadă, închide ochii și practică respirația profundă câteva minute în șir.

femeie în drumeție, pe o rocă la răsăritul soarelui

4. Vizualizare

Câteodată nu reușim să schimbăm mediul pentru a gestiona stresul – acesta poate fi cazul în momentul în care nu avem puterea de a schimba o situație sau când ne pregătim pentru ceva extrem de important. Vizuașizarea este o tehnică utilă pentru relaxare în asemenea situații. Imageria este o metodă puternică de reducere a stresului, mai ales atunci când este combinată cu o meodă de relaxare fizică precum respirația profundă. O metodă uzuală în vizualizare este să îți imaginezi o scenă, un loc sau un eveniment pe care ți-l amintești ca fiind sigur, plin de pace, plin de odihnă, frumos și plin de bucurie.

femeie alergând dimineața

5. Exercițiile fizice

Exercițiile fizice sunt una dintre cele mai bune metode pentru prevenirea oricărei probleme legate de stres. Unul dintre modurile cele mai bune de a avea grijă de sănătatea ta mentală și fizică este să urmezi regula lui 4 pentru Exercițiile Fizice. Regula lui 4 spune că exercițiile ar trebui să dureze fie 40 de minute, fie 4 km, ori de 4 ori pe săptămână.

Acestea conduc la eliberarea unor hormoni ”Buni” (endofine) și ajută sistemul imunitar să fie mai puternic, ajutând să ne creăm un scut anti-stres în jurul nostru.
Poți practica exercițiile învățate la școală, să mergi la sală, să faci plimbări lungi sau să practici sportul pe care ți-l alegi.

Mersul inhalării frumuseții: Mergi în natură ca să te plimbi, repirând profund și apreciind relațiile armonioase și simbolice dintre oameni și plante, pe măsură ce inspirăm aer pur și expirăm aer impur.

Dr Barmi este Medic Senior Clinic la Fortis ESCORTS Heart Institute

sursa: http://indianexpress.com/photo-news/lifestyle/five-quick-relaxation-techniques-to-calm-you-mind/1/Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Este posibil ca oamenii să nu fie cei mai inteligenți de pe Pământ

Pentru unii, această noțiune poate să pară ridicolă - însă pentru alții, poate fi adevărată dincolo de orice dubiu. Paul...

Închide