Antrenează-ți creierul cu un ceai

0

Dacă nu luăm în considerare apa, ceaiul este cea mai consumată băutura la nivel mondial. Cu o istorie care merge 5.000 de ani în trecut ca medicament și peste 1.000 ca simplă băutură, datele legate de ceai sunt uimitoare. Potrivit the Tea Association of the U.S.A. ”într-o singură zi, peste 185 de milioane de americani consumă ceai”. Persoanele născute în jurul anului 2.000 reprezintă mai bine de 87% din acest segment de poulație. Per total, americanii servesc peste 80 de milioane de cești de ceai anual, dintre care 84% este negru, 15% este verde și următoarele sunt tipurile de ceai alb și brun. Ceaiul verde conduce în graficele de creștere al consumului, cu peste 60% în decursul ultimilor 10 ani.

Indiferent de culoarea pe care o are, ceaiul provine din aceiași sursa: tufișul mereu verde sau arbustul, Camellia sinensis – numele în sine însemnând ”floare de ceai”. Ceea ce diferențiază ceaiurile este metoda de procesare și gradul de oxidare (cât de mult sunt expuse frunzele la oxigen). Cu cât acestea sunt mai oxidate, cu atât culoarea lor este mai închisă; cu cât gradul de oxidare este mai mic cu atât ceaiul reține mai mulți antioxidanți. Având cel mai mic grad de fermentare, ceiaul alb reține cea mai mare concentrație de antioxidanți (studiile sugerează faptul că acesta are de trei ori mai mulți decât ceaiul verde) și s-a demonstrat că are efecte remercabile împotriva proliferării bacteriilor.

În timp ce sortimentele de ceai deschis la culoare nu sunt cele mai consumate, cercetările publicate în Psychopharmacology, Phytotherapy Research and Journal of Medicinal Food (printre altele) demonstrează că atunci când ești interesat de sănătatea creierului, atunci indicat ar fi consumul ceaiurilor verzi și albe. Ultimul studiu arată faptul că beneficiile ceaiului verde influențează ”funcționarea cognitivă … procesele meoriei la un nivel neuronal, ceea ce sugerează schimbări pe termen scurt în neuro-plasticitatea conexiunilor din lobii parietalo-frontali”. Același studiu a mai arătat faptul că o combinație de extract de ceai verde și L-Tianină îmbunătățește atât memoria cât și atenția. Beneficii comune ale consumului de ceai vrede includ:

Cofeină: Având rol stimulator, cofeina blochează neurotrnsmițătorul adenisna, o substanță chimică ce se strânge în creier în cursul zilei și produce efectul de oboseală. Cofeina din ceaiul vrede (combinată cu L-Tianină) îmbunătățește ușor activitatea neuonilor și mărește concentrarea de dopamină și nerepinefrină, neurotransmițători ce impactează profund mișcările corporale, luarea deciziilor, starea interioară, motivația, atenția și suprimarea neuroinflamațiilor.

L-Tianină: Un aminoacid care se găsește în unele plante și în fungi, aceasta se leagă de cofeină pentru a-i neutraliza efectele. Este una dintre multele tehnici de relaxare în caz de anxietate, fiind în mod particular efcientă datorită creșterii actvității GABA, un neurotransmițător inhibitor ce are consecințe anti-anxietate. Rezultatul este :toate prorpietățile de activare a minții pe care le are cofeina dar fără simptomele de nervozitate sau hiperactivitate. În plus, testele cu encefalogramă care dezvăluie activitatea electrică a creierului arată că L-Tianina (care trece ușor prin barierele creierului) armonizează undele cerebrale în așa fel încât mintea este calmă dar alertă, având multe unde alfa și capacități îmbunătățite de a rezolva problemele.

Catecine: Un fenol natural și antioxidant în același timp, catecina a fost subiectul multor studii recente care au dovedit efectele sale benefice în protejarea neuronilor, o activitate ce poate reduce posibilitatea demenței sau a Alzheimerului.

Dacă toate aceste beneficii te fac să te întrebi cât de mult să începi să bei și cât de des, recomandările sunt clare: Cercetări prezentate recent la Conferința Internaționala din 2015 despre Alzheimer și Parkinson a arătat faptul că participanții care au beneficiat de pe urma consumului de ceai, au consumat undeva la o frecvența între una și șase zile pe săptămână. Potrivit Harvard Health Publications și University of Maryland Medical Center, trei căni pe zi ar trebui să fie suficiente (dublați cantitatea dacă consumați ceai decofeinizat). Puteți mări beneficiile oricărui ceai dacă adăugați puțină vitamina C (suc de lămâie sau portocală), care crește cantitatea de catecine pe care corpul o poate asimila.

 

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Originea și calitățile vindecătoare ale mirului

Cu toții cunoaștem ritualul ungerii cu mir de la sfârșitul slujbei religioase. Unii susțin că se simt mai relaxați în...

Închide