Cum inițiezi copiii în mindfulness

0

Inițierea copiilor în mindfulness are multe beneficii: le poate mări capacitatea de concentrare și atenție, le poate îmbunătăți memoria, le poate aprofunda conștiența de sine și poate conduce la o stare interioară de calm. Copilăria este deseori plină de griji. Mulțor copii le lipsește luxul de a se juca creativ fără să fie preocupați de faptul că trece timpul. Ei pot avea o grămadă de activități la care participă și se pot simți constant grăbiți. Dacă își aud părinții certându-se sau împărtășind anxietăți, s-ar putea să își facă și ei probleme din aceleași motive.

Chiar și știrile pot fi o sursă de anxietate pentru copii. Poveștile care conțin imagini violente sau tulburătoare pot conduce la frici ireale legate de lume și de propria lor siguranță. Presiunea de la școală se adaugă la acest stres. Copararea constantă pe care o fac cu cei de vârsta lor, nevoia de a impresiona și de a se simți acceptați și mereu prezentele examene sunt surse constante de anxietate. Niveluri înalte și susținute de stres în copilărie pot conduce la dereglări mentale. Depresia lovește copiii de la vârste mult mai fragede decât înainte și, potrivit unui studiu american, unul din opt copii suferă de un tip de dereglare de anxietate. MIndfulnessul este o cale blândă dar și puternică în același timp de a arăta copiilor moduri în care să își găsească răgazuri de la o lume prea rapidă și plină de stres.

Inițierea copiilor în mindfulness este o cale de a-i ajuta să își gestioneze stresul și să găsească momente de bucurie, calm și concentrare. Folosind mindfulnessul împreună cu o altă plajă de tehnici de relaxare te poate ajuta atât pe tine cât și pe copii să trăiți o viață mai sănătoasă și mai fericită.

Dă exemplul corect cu răspunsuri pline de mindfulness

Cel mai bun mod de predare pentru copii este să fii tu însuți mindful în interacțiunile cu ei. Copiii pot învăța din ceea ce observă, deci fă în așa fel încât în relația ta cu ei să fii mindful și înțelept, pe cât de mult posibil.

Iată o serie de exemple de situații mai jos. Scrie răspunsurile legate de modul în care reacționezi în mod normal și gândește-te ce poți face pentru a face răspunsul tău mai plin de mindfulness în viitor. Un răspuns mindful (conștient) este acela în care nu reacționezi automat. În schimb, observi ceea ce se întâmplă, faci un pas înapoi pentru a vedea situația dintr-o perspectivă mai largă, decizi dacă să acționezi sau nu și apoi răspunzi într-un mod conștient și controlat.

Îți rogi copilul să facă ceva și acesta refuză.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Un copil este extrem de încet la îmbrăcat sau la mersul la culcare.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Copilul tău ia note mici la școală.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Copilul tău are un acces de furie.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Copilul tău se plânge de ceva.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Copilul își lasă camera dezordonată.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Copilul tău vrea să se joace pe calculator și să se uite la televizor toată ziua.

Reacția obișnuită:

Reacția conștientă:

Răspunzând conștient mai degrabă decât reacționând nu este doar o decizie pe care o iei. Ai nevoie să trăești într-un mod conștient în fiecare zi, pe cât de mult posibil poți să faci acest lucru. Această abordare înseamnă să ai mini-pauze de mindfulness din când în când, să îți rezervi o porțiune din zi pentru dezvoltarea conștienței mindful, în liniște, într-un mod pe care îl vei alege tu. În acest fel este mult mai probabil să răspunzi conștient și înțelept copiilor tăi.

Folosește experiențe plăcute pentru a le arăta copiilor cum funcționeză mindfulnessul

Când le prezinți exercițiile de mindfulness copiilor, fă-le distractive, mai ales pentru copii sub 12 ani. Iată un mod de a face acest lucru pe care îl poți găsi folositor.

Fă o listă de activități pe care copilul le îndrăgește, de exemplu: vați-ascunselea, jocuri pe calculator sau mersul cu bicicleta.

Apoi vino cu niște idei creative de a face aceste jocuri mai pline de conștiență și atenție. De exemplu, poți merge cu bicicleta cu copilul tău ocazional și să îi atragi atnția asupra senzației aerului pe piele, importanța de a fi recunoscător pentru faptul că are bicicletă (mulți copii nu au) sau spune-i să vadă cât de mult își poate observa respirația împreună cu ceea ce vede în fața lui/ei înainte de a pierde concentrarea.

Limitează timpul pe care copilul tău îl petrece uitându-se la televizor sau jucându-se pe calculator, ori folosind mobilul. Joaca împreună cu alți copii, făcând exerciții din plin și petreând timp de calitate cu părinții sunt cele mai bune moduri de a îngriji și hrăni creierul acestuia, dându-i ocazia să fie mult mai mult înclinat către a deveni conștient atunci când crește.

sursa: http://www.dummies.com/how-to/content/how-to-coach-children-in-mindfulness.html

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Cum faci față emoțiilor în starea de ”a fi”

Emoțiile nu sunt probleme care trebuie rezolvate ci experiențe care trebuie acceptate. Atunci când foosești modul ”a face” încercând să...

Închide