Dacă te lupți cu încrederea în sine încearcă asta!

0

Oglinzile se găsesc de obicei în fiecare dormitor, cameră de zi și baie care pot fi lesne trecute cu vederea de către mintea conștientă. Din păcate, comportamentele pe care nu le examinăm pot deveni deseori comportamente compulsive – acțiuni care nu se nasc din dorințe conștiente.

Dacă scopul tău este să acționezi complet liber și spontan în fiecare moment, fără norul conștienței de sine atârnând peste mișcările tale, reducerea obiceiurilor compulsive de a privi pentru o clipă în oglindă poate fi o practică demnă de o încercare.

De fiecare dată când am avut ocazia de a pleca pentru câteva zile fără să îmi urmăresc reflexia (să spunem, dacă am plecat cu cortul la un festival de weekend), am descoperit că sunt în mod intens liber în fiecare moment, fără acel flux video rulând în capul meu despre cum arăt în fiecare clipă. În timpul acestor perioade, m-am tot gândit ce se întâmplă aici (în afara faptului că am petrecut mult timp în natură și departe de ecrane). După ceva timp necesar pentru experimentare, am descoperit că aceste pauze de la oginzi, amintirea reflexiei imaginii mele a început să se șteargă puțin, permițând atenției mele să se întoarcă la ceea ce se întâmplă de fapt în lumea exterioară în acel moment.

Teoria aici este că de fiecare dată când te privești în oglindă, îi dai minții tale un nou cadru de referință a felului în care arăți, întărind imaginea modului în care arăți când îți joci rolul. Această percepție de sine este deseori jucată în minte ca o perspectivă la persoana a treia a ceea ce faci în prezent. Înarmat cu această imagine actualizată de sine, imaginea video devine vie și foarte greu de eliberat, oprind libertatea acțiunilor noastre.

Obiceiul se poate intensifica atunci când este dublat de discuția cu sine, indiferent dacă aceasta este pozitivă sau negativă. Discuția de sine pozitivă poate întări actul de a lega stima de sine de aparența exterioară. Valoarea cuiva nu este legată de modul în care arată, iar găsirea încrederii prin vanitate poate ascunde probleme de stimă de sine mult mai profunde.

Pe de altă parte, discuția de sine negativă – critica adresată corpului sau feței – poate fi în mod evident distructuvă pentru stima de sine. Este în același timp legarea stimei de sine de aparețele exterioare și atacarea stimei de sine bazată pe aceste percepții false.

Suntem în mod evident bombardați cu imagini publicitare ale unor oameni cu caracateristici exterioare fără greșeală. Tone de bani merg în cercetarea din spatele acestor camapanii media pentru a ne împinge din puncte de vedere psihologic să ne simțim într-un anumit fel și să dorim acea aparență. Odată ce dorința este în noi, verificăm să vedem dacă ne împlinim acea dorință, observându-ne atât de des imaginea mentală a ceea ce noi părem să fim.

a descoperit că privitul în oglindă pentru perioade lungi de timp poate întări semnele anxietății și a dereglărilor în cazul unor oameni sănătoși, care la început erau mulțumiți de imaginea lor de sine. De fapt nu avem nevoie să ne orivim în oglindă atât de des. Fă-o înainte de a ieși din casă dimineața. Poate o dată pe zi. În majoritatea timpului părem să fim în regulă. În rarele momente în care nu suntem, ai încredere că oamenii din jurul tău vor avea bunăvoința să îți spună ceva. Dacă nu ai încredere în asta, întreabă pe cineva din jurul tău.

Exercițiu: pentru 5 zile la rând funcționează fără să te observi în mod compulsiv în oglindă. Dacă ai o oglindă în care îți intră întregul corp, acoper-o cu ceva. Observă cum atenția ți se mută pe lumea din jurul tău în timp.

sursa: Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Viața de apoi

Paul Perry este un scriitor fascinat de întrebări precum: Există o viață de apoi? Unde mergem când murim? Ce se...

Închide