Cum să ne amintim visele

0
Iti amintești visele?

Pentru a avea vise lucide, recomand să poti să iți amintești cel puțin un vis viu pe noapte. În acest fel îți va crește conștiența de sine în vise (făcând luciditatea mult mai posibilă) și în același timp înseamnă că îți vei aminti visul tău lucid.

Iată patru ponturi pentru a-ți aminti visele mai frecvent. Iar dacă tu crezi că nu visezi, crede-mă, cu toții o facem. Există niște dereglări extrem de rare ale somnului care fac să lipsească visele.

Iată cum să îți amintești mai mult din cele 100 de minute de vis din fiecare noapte.
Pasul 1. Dormi bine

Sună evident, însă este foarte important.

În timpul primelor 4 – 6 ore de somn din fiecare noapte, în timp ce visezi în străfulgerări scurte, creierul tău prioritizează somnul non-REM (somn profund) în așa fel încât corpul tău să se odihnească și să se repare.

După această perioadă, intri în perioade de REM (somn cu vise) din ce în ce mai lungi. În acest moment mintea ta poate descărca emoții și poate efectua vindecări psihologice. Această fază conține cel mai mare potențial pentru vise lucide.

Deci, în cazul în care ești deprivat de somn în fiecare zi, vei avea mai puține vise per ansablu. Aecst lucru este negativ pentru sănătatea ta mentală și pentru abilitatea ta de a visa lucid.

(Atunci când începi să recuperezi după o perioadă lungă de deprivare de somn, intri într-o stare numită recul-REM. INtri într-o frenezie de somn REM pentru a recupera, ceea ce subliniază cât de important este somnul REM pentru funcținarea somnului).

Acum, cum au loc visele noaptea? Iată o schemă.

Linia verticală desemnează stadiile de somn, iar orizontala orele de somn

Există cinci cicluri de somn prezentate aici, pe o perioadă de opt ore de somn.

Fiecare ciclu începe în etapa 1 de somn, coboară în profunzime în etapele 2, 3 și 4 de somn profund și apoi se ridică din nou către somnul REM. Atunci când somnul REM se termină, ciclul este complet. El durează între 90 și 110 minute pentru adulți.

Cu toate că intrăm în perioade de somn REM pe durata întregii nopți, rareori ne amintim visele din primele etape de somn. Acest lucru se întâmplă pentru că ele sunt mai scurte – în plus suntem atât de obosiți încât avem tendința de a intra imediat în următorul ciclu de somn fără să ne trezim.

Și doar atunci când ne trezim ne amintim cele mai recente vise.

Pe măsură ce se apropie dimineața, ai nevoie de din ce în ce mai puțin somn și petreci mai mult timp în somn REM. Dacă dormi de obicei 6 – 8 ore pe noapte, vei știi cât de satisfăcător este să dormi mai mult în weekend și să te bucuri de o partidă de 12 ore de somn. Acolo ai parte de o grămadă de somn REM.

Majoritatea viselor mele lucide au avut loc începând cu ora 6 am, iar multe dintre cele mai lungi și mai clare vise lucide au avut loc în weekend unde în jurul orei 8 am.

Pasul 2. Ține un jurnal de vise

Acum ai parte de mult somn REM, atunci este timpul să începi să îți înregistrezi visele în fiecare zi. Cel mai bun mod de a face acest lucru esre să ții un jurnal scris și ilustrat de vise. Eu am strâns o sumedenie de-a lungul anilor.

Nu ai nevoie decât de 10 minute pentru a-ți nota visele dimineața înainte de a te ridica din pat. Pregătește-ți un caiet lângă pat și scrie imediat cât de multe detalii poți să îți amintești. Atunci când notezi visele, scrie la timpul prezent și subliniază personajele, simbolurile, scenele, planurile, temele și emoțiile neobișnuite.

Dacă nu îți vine nimic în minte, nu înseamnă că nu visai. Relaxează-te și stai în tăcere pentru câteva minute și gândește-te la ceea ce ce vei visa data viitoare (acesta este un incubator de vise lucide).

Un experiment de reamintire a unui vis

Dacă vrei să duci această tehnică la perfecțiune, poți încerca experimentul de reamintire a viselor. El implică să te trezești la sfârșitul ciclurilor de somn pentru a nimeri exact în somnul REM:

De ce ar face cineva așa ceva? Studiile au arătat că ne amintim mult mai clar visele când ne tresim direct din vis. Dacă trecem din somn REM la somn non-REM fără să ne trezim, visul deseori este pierdut pentru totdeauna.

Iată ce ai de făcut. Metoda este să îți reglezi ceasul să te trezească după aproximativ 4,5 ore de somn. Cu puțin noroc, te vei trezi exact în prima fază de somn REM și îți vei aminti prima etapă de somn REM. Scrie tot ce îți poți aminti.

Apoi, setează-ți alarma să sune din 90 în 90 de minute pentru restul nopții. Ar trebui să reglezi un interval mai mare dacă știi că îți ia mai mult timp să adormi (cu toate acestea, dacă lucrurile stau în acest fel nu ți-aș recomanda această metodă, pentu că poate conduce la o deprivare de somn).

O metodă mult mai exactă pentru a face această tehnică ar fi să folosești un ”tracker” desomn precum Fitbit Flex Wireless Activity & Sleep Wristband. În acest fel îți poți urmări profilul de somn și atunci te poți trezi cu o alarmă cu vibrație exact în timpul somnului REM. Acest gadget este pentru entuziaști.

(Un alt aparat cu tehnologie de detectat somnul REM este noua mască Neuroon care urmărește undele cerebrale ca un EEG. Are lumin. sunete și vibrații atunci când visezi – însă, în loc să te trezească, scopul său este să îți trezească conștiența în somn).

În orice caz, scopul este ca dimineața, atunci când te trezești, să ai cinci vise amintite în jurnal. Prima dată când am încercat această metodă, am fost complet uimit. Nu am avut nicio idee că aveam atât de multe vise noaptea și atât de vii.

Notă: acesta este un experiment extraordinar și foarte potrivit pentru somnul de weekend – însă doar de câteva ori, pentru a nu te epuiza. Este o demonstrație reală de potențial de amintire de vise.

Pasul 3. Ia suplimente de vitamina B6

În 2002, un studiu a dezvăluit că persoane care au luat zilnic un supliment de 250 mg de B6 au raportat o creștere în conținut de vise. Visele lor au fost măsurate după cât de vii au fost, cât de ciudate, cât de emoționale și cât de colorate au fost.

Deci, în cazul în care vrei neapărat să îți amintești visele, încearcă un supliment. Experimente cu visători lucizi au descoperit că este nevoie de o cantitate mai mare pentru intensitate, undeva între 100 și 500 mg, în funcție de persoană. Poți începe prin a experimenta prin creșterea dozei, pentru a afla ce cantitate funcționează pentru tine.

Sugerez o doză de 100 mg supliment de Vitamina B6 naturală cu două ore înainte de somn.

Pentru a aduce un alt ajutor, consumă mâncăruri ce conțin triptofan la cină, precum brânză ceddar, pui, somon, miel, ouă, orez alb, făină și lapte.

Cum ajută această substanță? Unul dintre rolurile vitaminei B6 este să convertească triptofanul în serotonină și niacină, care ajută la reglarea apetitului, a modelelelor de somn și de stări interioare.

(De fapt, triptofanul este folosit terapeutic pentru tratarea insomniei, a depresiei și a anxietății. NIveluri mici de triptofan sunt legate și de o slabă amintire a viselor).

Cu un supliment de vitamina B6 te poți aștepta să te trezești dimineața cu multe vise memorabile pe care să ți le amintești și ca rezultat adițional să ai și vise lucide ocazional.

Un alt supliment extraordinar pentru vise este gelantamina. Ea crește capacitatea de amintire a viselor și intesifică și promivează visarea lucidă. Recomand folosirea gelantaminei în combinație cu tehnicile avansate de visare lucidă precum Wake Induced Lucid Dreams.

Notă: O doză de 250 mg de B6 este peste doza maximă zilnică recomandată pentru adulți, de 100 mg. În studiul menționat anterior, participanții au luat 250 mg doar trei zile la rând. Așadar un experiment pe termen lung necesită o altă abordare. Doze mari de Vitamina B6, zilnic, pot conduce la dureri și la insensibilități neurologice în extremitățile corpului.

Gânduri finale

Acum poți să înțelegi de ce este esențial să îți amintești visele dacă vrei să ai vise lucide.

Viața însă nu este liniară, așa că nu te îngrijora dacă nu îți iese din prima. Sau dacă uiți să îți scrii în jurnal câteva săptămâni. Există zone ascendente și descendente în viața de visător lucid.

sursa: http://www.world-of-lucid-dreaming.com/how-to-remember-your-dreams.htmlAflă cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Îmbunătățirea memoriei cu magneți

Abilitatea de a-ți aminti sunete și să le manipulezi în mintea ta, este extrem de importantă în viața de zi...

Închide