Cele 8 beneficii pentru exprimarea emoțiilor în scris

0

Vorbitul despre experințele dificile prin care trecem poate fi o excelentă modalitate de relaxare și de îndepărtare a durerii emoționale. Însă studii recente au arătat că exprimarea emoțiilor în scris este la fel de benefică atunci când vine vorba de vindecarea fizică și psihică.

1. Scrisul grăbește vindecarea

Un studiu realizat la Universitatea Auckland din Noua Zeelandă a confirmat faptul că scrisul ajută atât la depășirea traumei sau a experienței neplăcute, cât și la reducerea timpului de vindecare. Astfel, s-a constatat că există o strânsă legătură între minte și sănătatea fizică. La studiu au participat patruzeci și nouă de adulți sănătoși, cu vârste cuprinse între 64 și 79 de ani, care au fost puși să scrie timp de trei zile despre evenimentele neplăcute din trecutul lor. Aceștia au fost împărțiți în două grupuri.

Primul grup a fost pus să scrie despre experiențele traumatice din viața lor. Condiția impusă participanților era sinceritatea, mai exact, ei trebuiau să fie cât mai deschiși și mai preciși în exprimarea stărilor și a gândurilor avute în perioada respectivă.

Al doilea grup a avut de scris, pe aceeași durată, despre activitățile zilnice, planuri și proiecte cotidiene, fără a-și exprima sentimentele.

După două săptămâni, participanţilor, li s-au făcut biopsii ale pielii, fapt care le-a lăsat o rană pe mână. Cercetătorii au urmărit persoanele până când această rană s-a vindecat şi au descoperit că cei care au scris despre sentimentele şi trăirile lor s-au vindecat mult mai repede, 76% dintre ei s-au vindecat complet, față de cei care au enumerat pur și simplu evenimentele din viața lor, fără să-și exprime sentimentele și care au înregistrat un procent de 42%.

vindecare2. Îți insuflă optimism și motivație să câștigi lupta cu boala

Potrivit unui studiu publicat în 2008, în revista online , pacienții suferinzi de cancer care au început să țină un jurnal, și-au schimbat perspectiva asupra bolii și au fost mai motivați să lupte împotriva ei. Pentru asta, specialiștii au menționat că a fost nevoie de 20 de minute de scris, zilnic, timp de 3-6 luni.

3. Scrisul îmbunătățește funcționarea plămânilor și reglează tensiunea arterială

Pe termen lung, susțin specialiștii americani, scrisul îmbunătățește simțitor funcționarea plămânilor și reglează tensiunea arterială. Motivul? În timp ce notezi gândurile și sentimentele, respirația și tensiunea se reglează, motivul fiind eliberarea stresului și a gândurilor negative. Pentru asta, însă, e nevoie de o practică îndelungată, de câteva luni, în care să notezi zilnic stările ce te invadează.

4. Ajută la tratarea depresiei

Scrisul poate fi un remediu demn de luat în seamă atunci când te confrunți cu o depresie. Fie că ții un jurnal, fie că așterni pur și simplu câteva sentimente pe o coală de hârtie, sau, de ce nu, câteva versuri care să exprime stările prin care treci, s-a constatat că scrisul reduce vizibil starea de depresie. Astfel, un exercițiu simplu, de 15 minute, zilnic, în care să notezi câteva din emoțiile și trăirile de peste zi, te vor ajuta să ieși din starea de negație și tristețe.

fericire

5. Îți îmbogățește memoria

Scrie pe hârtie toate lucrurile pe care vrei să le faci, dar și planurile tale de viitor. Citește în fiecare dimineață care sunt activitățile propuse în ziua respectivă și încearcă să le respecți. Scriind toate aceste lucruri, le vei reține mai ușor, iar în timp ce notezi, creierul asimilează informațiile și le înmagazinează. Specialiștii recomandă acest exerciții ca fiind excelent pentru îmbunătățirea memoriei.

6. Scrisul contribuie la dezvoltarea personală

Indiferent de domeniul în care activezi, scrisul regulat te poate face să te dezvolți mai repede și mai mult. Notițele pe care le iei la sfârșitul fiecărei zile, te vor ajuta, după o anumită perioadă să-ți analizezi comportamentul și starea de spirit. Astfel, după o săptămână în care scrii în fiecare zi ce anume te frământă și care-ți sunt dorințele și planurile de viitor, recitește însemnările. Doar așa te vei putea analiza și îți vei recunoaște punctele slabe și lacunele pe care le ai și le vei putea eradica sau schimba.

terapie prin scris7. Îți amplifică puterea de concentrare

Notițele și planurile puse pe hârtie te vor ajuta să te concentrezi la ce anume îți dorești să realizezi. Mai mult, în timp ce scrii, mintea se concentrează exclusiv pe acest lucru, creând un precendent în îmbunătățirea atenției și a focalizare.

8. Scrisul te scapă de stres

S-a demonstrat de-a lungurl timpul că scrisul contribuie substanțial la eliberarea stresului. Fie că așterni gândurile, dorințele sau nemulțumirile pe o foaie, sau ții un jurnal, scrierea lor te eliberează de stress și te relaxazează. Se spune că scrisul are același efect ca atunci când te confesezi unui prieten. Dacă însă nu te simți confortabil să-I mărturisești unui apropiat și simți nevoia să te descarci, atunci ia un pix și o foaie și scrie tot ce-ți trece prin cap.


Terapia prin scris a fost studiată din anii ’70 de cercetători americani, precum James W. Pennebaker de la Universitatea din Texas, Statele Unite ale Americii. A fost testată pe mii de persoane şi s-a constatat că este o manieră benefică de a alina traumele emoţionale apărute din cauza unor evenimente marcante, dar şi din cauza unor boli cum sunt cancerul, depresia, artrita, astmul. Cercetătorul Pennebaker a susținut că
20 de minute de scris sunt suficiente pentru ca această terapie să diminuează stresul, să întărească sistemul imunitar și să scadă tensiunea arterial.

În plus, pentru a beneficia de efectele terapiei ai nevoie doar de un pix și de o foaie, și de notarea sentimentelor așa cum vin ele, fără a ține cont de reguli, dar și de recitirea lor după o perioadă bună de timp.

Licenţa Creative Commons
8 beneficii ale exprimării emoțiilor în scris de Noul Pamant este licenţiat printr-o Licenţă Creative Commons Atribuire-Necomercial-Distribuire în Condiţii Identice 4.0 Internațional .

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Sunetul primaverii

Ai observat cum creste primavara in sufletul tau cand natura isi strange iar fortele pentru a naste "cantecul" renasterii. Ai...

Închide