5 Tehnici simple pentru eliberarea de Frica

0

Frica. Cine n-a experimentat măcar o dată în viața lui acest sentiment? Cine n-a simțit pe propria-i piele efectele negative ale fricii și cine n-a luat decizii greșite, fiind influențat de teamă? Toți am fost la un moment dat surprinși de acest sentiment și de multe ori ne-am simțit copleșiți. Este natural. Important este să-i recunoaștem formele și, atunci când ne simțim din nou influențați de frică, să acționăm pentru a ne recăpăta puterea.

Frica este cel mai puternic sentiment negativ. Determină apariția nervozității, frustrării și a disconfortului. Frica este o formă de gând negativ care-ți slăbește sufletul pentru că îți plasează mintea într-o stare conștientă de victimă. Această stare de spirit negativă te împiedică să apreciezi darul iubirii și viața.

FRICA ESTE UN PARAZIT ENERGETIC

Nimic nu e mai molipsitor și mai dăunător decât sentimentul de frică. Asta pentru că îți fură din energie și te destabilizează pe toate nivelurile (fizic, emoțional și psihic). Lipsa de înțelegere a temerilor provoacă îndoială, confuzie și duce, deseori la apariția unor blocaje de ordin psihologic și emoțional. Ceea ce poți face pentru a preveni astfel de emoții și stări, este să te confrunți cu temerile, nu să le eviți sau să le ”ascunzi sub preș”.

Se poate spune, de asemenea, că frica este cea mai mare slăbiciune a unui om, prin prisma promovării sentimentelor de confuzie, anxietate și lașitate. Iar toate acestea, nu fac decât să reducă drastic claritatea mentală și capacitatea de concentrare pe aspectele pozitive ale vieții.

Un alt nivel pe care acționează frica este cel al conexiunii ființei umane cu divinitatea. Sentimentul puternic de teama induce totodată senzația de separare și singurătate. Omul se simte vulnerabil și rupt de însăși sursa care l-a creat. În felul acesta, perspectiva care instalează și deciziile luate sunt în 99% din cazuri eronate. Atunci când te simți conectat și sprijinit de o forță mai înaltă decât tine, nivelul de energie este ridicat, ai claritate mentală și reușești să faci cele mai bune alegeri.

CUM NE ELIBERĂM DE EFECTELE NEGATIVE ALE FRICII

panica-frica-infrunta

1. Înfruntă frica.

Când vine vorba de temerile noastre, mulți dintre noi încercăm să le ignorăm, să le suprimăm sau să fugim de ele, fără a fi conștienți de faptul că ele pot reapărea într-un mod mult mai agresiv și mai intens. Pentru a preveni dezvoltarea lor, este necesar să le recunoștem și să devenim conștienți de ele. Abia când ajungem în acest punct al procesului, temerile încep să fie ”cucerite”. Iar un alt mod miraculos care poate fi de ajutor în confruntarea cu frica este să învățăm să transformăm temerile în ”arme” , în cunoștințe care să ne facă mai puternici.

2. Vizualizează temerile

Odată identificată sursa sentimentelor de teamă, se trece la următorul nivel, acela de a vizualiza ceea ce îți provoacă teamă. Spre exemplu, dacă ți-e frică de păianjeni, stai jos și vizualizează-te stând în fața unuia. Imaginează-ți că te joci cu el și că ești în siguranță. Ideea nu este să te pregătești pentru ceva asemănător în realitate (nu e indicat), ci să dezernergizezi frica dându-i o altă conotație la nivel mental. Totul pornește din minte.

3. Trăiește în prezent, nu în trecut

O mare parte din temerile noastre sunt provocate de experiențele din trecut asociate cu evenimente tragice. Începe prin a conștientiza faptul că nu te-ai detașat încă de emoțiile negative de atunci. Evenimentul a trecut, dar tu ai rămas ancorat în starea mentală de atunci. În plus, pentru a depăși experiențele din trecut, trebuie să afli ce anume le-a cauzat și ce ai putea învăța din ele. Ignorarea nu este o soluție. Chiar dacă poate părea traumatizant, înfruntarea și depășirea este calea către un viitor relaxat, fără temeri.

om-curaj4. Fii curajos și încrezător

Ușor de zis, greu de făcut? Ei bine, nu trebuie să chiar așa. A fi curajos nu înseamnă că trebuie să alergi prin junglă și să prinzi un leu. Curajul înseamnă încrederea pe care o ai în tine și în capacitatea de a depăși toate tipurile de situații. Recent, oamenii de știință au descoperit că menținerea gândirii pozitive în timpul unei situații stresante, ajută la activarea acelei părți din creier asociată cu sentimentul de curaj. Rezultatul este reducerea efectelor negative ale fricii.

5. Învață să-ți controlezi mintea

De cele mai multe ori, motivul pentru care ne este frică nu există în realitate, ci doar în mintea noastră. Dar senzația poate fi atât de puternică încât ajungem să ne simțim cu adevărat amenințați. Sub asediu. Mintea generează atât impresii negative, cât și idei pozitive. Totul depinde de tine, de direcția pe care o dai tu gândurilor tale. Iar ca să îți poți gestiona sănătos gândurile, trebuie în primul rând să devii conștient de ele. Fii atent în interiorul tău. Când simți că se înfiripă un gând care-ți produce frică, focalizează-ți atenția pe ceva pozitiv. Fii perseverent și în același timp relaxat. Nu trebuie să-ți blochezi gândurile de teamă, ci doar să devii conștient de ele și să-ți muți atenția pe aspectele pozitive. Reține că în minte începe și se sfârșește totul.

Creative Commons License
5 Tehnici simple pentru eliberarea de Frica by Noul Pamant is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Fantana in trepte Chand Baori: o spectaculoasa piramida antica inversata

Dedicata zeitei bucuriei si a fericirii, Harshat Mata, Chand Baori din India este una dintre cele mai mari si mai...

Închide