Adyashanti: „Adevărul este chiar aici și chiar acum”

0

Adyashanti,  un maestru spiritual contemporan care a trait experienta iluminarii, raspunde la cateva intrebari legate de aceasta experienta. 

Safransky: Hai sa pretindem ca sunt complet nefamiliarizat cu vocabularul spiritual contemporan Cum mi-ai explica invatatura ta?

Adyashanti: Baza mea este Zen Buddhismul si totusi as spune ca nu predau Zen. Nu ma vad ca transmitad o anume traditie. Invatatura mea are legatura cu iluminarea, cu trezirea la ceea ce esti cu adevarat. Nu mai conteaza pentru mine daca folosesc un vocabular buddhist, crestin sau hindus. Orice vocabular este bun. Esenta invataturii mele este sa ii ajut pe oameni sa isi chestioneze argumentele cu realitatea, cu ceea ce este si de asemenea sa ii ajut sa chestioneze intreaga lor notiune pe care o au despre ei. 

Saunders: Folosesti termenii „trezire” si „iluminare” pentru a desemna unul si acelasi lucru sau reprezinta doua experiente diferite?

Adyashanti: Trezirea este atunci cand realizezi ca ceea ce ai gandit ca esti nu este nimic mai mult decat un vis si atunci percepi realitatea din afara visului, acel ceva ce viseaza visul cu care te identifici. Nu este doar o experienta mistica. Este defapt realizarea unitatii care leaga toate lucrurile. 

Doar pentru ca ai trait o trezire, totusi, nu inseamna si ca ramai treaz. Iluminarea explicata foarte simplu are loc atuci cand ramai treaz. Daca trezirea este permanenta, aceea se cheama iluminare. Si marea majoritate a trezirilor nu sunt permanente – cel putin nu de la inceput.

Saunders: Trezirea si iluminarea par sa fie niste concepte legate de cap sau de inima. 

Adyashanti: Iluminarea nu are nimic de-a face cu capul sau cu inima. Cu siguranta, capul si inima au tendinta sa se deschida. Insa acesta este un efect secundar. Iluminarea este defapt trezirea din cap si din inima. Este trezirea din visul lui „Eu” si trairea experientei unitatii a tot ceea ce este. Asta este ceea ce eu numesc „realitate”: aceasta unitate. Adevarul este ca tu esti acea unitate. Tu nu esti doar o anumita persoana, intr-un anumit corp, cu o anumita personalitate; esti acea realitate unica care se manifesta pe sine ca toate acele lucruri aparent separate. 

Saunders: Sunt senzatiile corporale si fizice iluzorii?

Adyashanti: Da si nu. In ultima instanta, totul este un vis si totusi tu tot trebuie sa ai de-a face cu corpul. Acesta este aici. Il poti numi „un vis” insa tot te va durea daca suferi o lovitura. 

Safransky: Maoritatea traditiilor sugereaza faptul ca sunt necesari ani multi ani de pactica inainte de a deveni iluminat, insa tu spui ca este o greseala sa cauti in viitor, sa vezi trezirea spirituala ca un soi de scop.

Adyashanti: Unul dintre cele mai bune moduri de a evita trezirea este sa lasi ideea de trezire sa fie cooptata de catre minte si apoi proiectata intr-un eveniment viitor: ceva ce o sa se intample inafara acestui moment. Desigur, ceva se poate intampla in momentul urmator, ceva intotdeauna se intampla in momentul urmator – insa adevarul se afla chiar aici si chiar acum; el este chiar aici si chiar acum. Aceasta privire in viitor nu este defapt greseala practicilor spirituale in sine; este atitudinea cu care mintea se angajeaza in practica – o atitudine ce cauta un punct final in viitor si vede acel final ca fiind ceva diferit de ceea ce deja exista aici si acum. 

Rolul practicii spirituale este in esenta acela de a extenua cautatorul. Daca practica face ceea ce se presupune ca trebuie sa faca, atunci ea consuma exergia cautarii si atunci realitatea are o sansa sa se reveleze. In acest mod, practica spirituala poate conduce la trezire. Insa asta nu inseamna ca practica produce trezirea. 

Practicantul spiritual este asemenea unei persoane care alearga, oboseste si vrea sa se odihneasca. Ai putea spune „ei bine, atunci opreste-te!”. Insa ei au acesta idee ca trebuie sa treaca linia de sosire inainte de a se opri. Daca ii poti convinge ca se pot opri pur si simplu, vor fi uimiti. Ei vor spune „nu stiam ca pot sa ma opresc si sa ma odihnesc”. Sau poate nici nu vor auzi ce le spui si ei vor trebui sa mearga pana la linia de finish. Si dupa ce vir trece de ea, se vor opri si vor spune „wow! chiar e bine sa te odihnesti!”. Deci, trezirea poate veni dupa ce treci linia de final in viitor, dar este posibil sa o gasesti in orice punct de-a lungul drumului daca doar te opresti pentru o clipa. 

Din perspectiva mea, Realitatea (cea pe care eu o numesc realitate – adevarul) cauta intotdeauna acel moment de vulnerabilitate in care ne lasam garda jos. Nu cauta oameni buni sau oameni rai. Cu siguranta, niste ticalosi get beget au avut niste experiente uimitoare ale realitatii, nu-i asa? Unii sunt transformati de catre acestea iar altii nu. Realitatea nu opereaza dupa niste principii morale. Ea cauta momentul in care cautatorul este extenuat. Acesta poate fi declansat, uneori, de un eveniment tragic: o boala, moartea unei persoane iubite sau un divort. Realitatea intra grabita prin crapatura si se reveleaza.

Safransky: Multi oameni spun ca dupa o mare pierdere se simt de multe ori mult mai vii. Lumea lor se opreste. 

Adyashanti: Exact. Totul se opreste. Acum, daca si ei se opresc ramane de vazut. Doar pentru ca cineva a trecut prin niste experiente dificile si se simte mult mai plin de viata ca rezultat, nu inseamna ca nu se vor intoarce la viata nevrotica. Dupa acel moment de trezire initiala, exista aproape intotdeauna o munca de curatare al acelui „eu” care se preda lui insusi. De obicei spun ca acesta este inceputul celei de-a doua faza a spiritualitatii. Ceea ce eu numesc „viata dupa trezire”. Exista lui „Asta e tot. Am avut experienta; imi ridic stindardul trezirii si totul se termina”. Mai devreme sau mai tarziu, cu totii isi dau seama ca experienta nu se termina acolo. Exista o cu totul alta faza a vietii spirituale ce are loc dupa trezire si intr-un fel este mult mai subtila si complexa decat cea anterioara. Nu sunt multe lucruri scrise despre aceasta iar marea majoritate a lucrurilor scrise sunt atat de vechi si prinse in traditie, incat oamenii moderni nu pot intelege mare lucru din ele. 

Sursa: http://thesunmagazine.org/issues/384/who_hears_this_sound

Află cum să scapi de oboseală și să-ți crești nivelul de vitalitate

Share.

About Author

Razvan este arhitect, ca si formare, un spirit-ghid, ca si chemare.

Leave A Reply

Citește articolul precedent:
Vibrația și starea de sănătate

Orice in natura are o vibratie proprie, la fel si celulele noastre. Oamenii de stiinta descopera ca anumite frecvente de...

Închide